خبرگزاری کار ایران

کارخانه قند ورامین با ۳۳۰ کارگر فعالیت خود را از سرگرفت

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۹۰۱

کارخانه قند ورامین که از بهمن ماه سال گذشته به دلیل کمبود مواد اولیه تولید فعالیت خود را با ۴۰۰ کارگر متوقف کرده بود، روز گذشته فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.

حیدر مظاهری دبیر خانه کارگر ورامین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: حدود ۱۰ ماه پیش، کارخانه خانه قند ورامین به دلیل کمبود شکر خام به عنوان ماده اولیه تولید، به حالت تعطیلی کامل درآمد و بیش از ۴۰۰ کارگر این کارخانه از کار بیکار شدند.

به گفته وی بعد از اعلام تعطیلی کارخانه قند ورامین از سوی کارفرما، کارگران برای مشخص شدن وضعیت شغلیشان تقریبا آن زمان هر روز در محوطه کارخانه تجمع می‌کردند که در ‌‌نهایت بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران قرار دادی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند وسایر کارگران که رسمی بودند  بجز عده‌ای که بازنشسته شدند مابقی  در بلاتکلیفی به سر می بردند.

او گفت: دلیلی که کارفرما آن زمان برای تعطیلی کارخانه به کارگران ذکر کرده «کمبود مواد اولیه تولید (شکر خام)» بوده است، اما اخیرا سهامداران کارخانه با وارد کردن حدود ۱۰ هزار تن شکر خام مواد اولیه تولید را تامین کرده‌اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۳۰ کارگر این کارخانه آماده کارند افزود: این کارگران از روز گذشته به محل کار سابقشان بازگشته ومشغول به کار شده اند.

مظاهری در خاتمه گفت: قبل از تعطیلی کارخانه  قند ورامین، ۱۱۰ کارگر دائمی و ۲۹۰ کارگر قرارداد موقت در این واحد تولیدی  مشغول کار بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز