خبرگزاری کار ایران

در مراسم قرعه‌کشی رفاه کارت مطرح شد:

رفاه کارت بین ۸ هزار و ۹۹۲ بازنشسته توزیع شده/صندوق فولاد در ردیف هفتم دریافت بودجه قرار دارد/بازنشستگان فولاد با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۵۷

در مراسم قرعه‌کشی رفاه کارت ویژه بازنشستگان فولاد، مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد، معاون رفاه صندوق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل فروشگاه‌هایِ زنجیره‌ای رفاه سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدجواد عسگری» مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد در مراسم قرعه‌کشی ویژه بازنشستگان فولاد، دارنده رفاه کارت گفت: امیدواریم که با اقدامات‌مان کمک حال بازنشستگان باشیم. آنها تحت تاثیر هزینه‌های فشار آورنده به زندگی‌شان هستند. به هر صورت بازنشستگان اینجا را خانه خودشان می‌دانند. امیدواریم با توزیع این کارت‌ها در راستای حمایت از شعار «کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی» قدم برداریم.

وی افزود: امیدوار هستیم که فروشگاه رفاه بتواند به صندوق‌های دیگر هم خدمات مشابه ارائه دهند. البته مسئولانی نظیر آقای میدری و وزیر کار نیز در این امر می‌توانند یاری‌دهنده باشند.

وی در توضیح مبلغ این کارت‌ها گفت: هرکدام از این کارت‌ها حاوی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. از این مبلغ، ۱۰۰ هزار تومان از سوی فروشگاه رفاه به اعضای دارنده کارت تخفیف داده شده است. در خصوص بازپرداخت قسط‌های کارت نیز قابل ذکر است که بعد از دو ماه تنفس، طی ۱۰ ماه و هر ماه به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از حقوق فرد کاسته می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران اشاره کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر از سفرهای ارزان‌قیمتی که در چارچوب این کارت‌ها ارائه می‌شود، استفاده کرده‌اند. تاکنون این کارت بین ۸هزار و ۹۹۲ نفر توزیع شده است.  

عسگری در پایان گفت: خوشبختانه صندوق فولاد با کمک سازمان برنامه و بودجه و حمایت شخص مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانسته در ردیف هفتم بودجه قرار بگیرد. این امر موجب خواهد شد که ما بتوانیم پایداری حقوق بازنشستگان را داشته باشیم. همچنین برای پرداخت معوقاتمان این برنامه را داریم که از محل فروش سهام شرکت‌هایمان تامین اعتبار کنیم و آن بخش از معوقات را که قانونی هستند پرداخت کنیم.

خودمان را بازوی اجرایی دولت می‌دانیم

در ادامه «رسول محمدی» مدیرعامل فروشگاه‌هایِ زنجیره‌ای رفاه در مراسم قرعه‌کشی ویژه بازنشستگان فولاد دارنده رفاه کارت گفت: حدود ۳ الی ۴ ماه در حال مذاکره و رایزنی با مقامات صندوق فولاد برای انجام کاری متفاوت و ویژه در این موضوع بودیم.

وی تصریح کرد:‌ ما خودمان را بازوی اجرایی دولت می‌دانیم و از همین رو تلاش کردیم همسو با دولت توان‌مان را در اختیار صندوق فولاد برای کمک‌دهی بگذاریم.

وی اشاره کرد: ازجمله مسائلی که در رایزنی‌هایمان به آن اشاره شد موضوع شرکت‌های تعاونی‌های مصرف بود. ما ۱۳ الی ۱۴ فضا را برای تعاونی‌های مصرف پیشنهاد دادیم تا تجهیز بشوند و تامین کالای آنها را فروشگاه رفاه برعهده بگیرد. فرانک چایز طرح ما این است که بازنشستگان این صندوق به کالاهای ارزان‌قیمت مناسب و با کیفیت دسترسی پیدا کنند.

محمدی اشاره کرد: اولین نمونه از این فروشگاه‌ها را در "سیراب" تجهیز کردیم که قرار است هفته آینده راه‌اندازی شود. ما این آمادگی را داریم که تمامی فضاهای تجاری در اختیار تعاونی های مصرف را تجهیز کنیم.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت‌: ما این تعهد را به صندوق فولاد دادیم که در هر دوره توزیع کارت قرعه‌کشی داشته باشیم. این کارت‌ها برای ۸۰ هزار نفر صادر شده است و تاکنون نزدیک به ۹ هزار نفر آنها را دریافت کرده‌اند. امیدواریم ظرف دو الی سه هفته آینده با کمک صندوق فولاد بقیه آنها را هم توزیع کنیم.

محمدی در پایان گفت: این حرکت یک طرح پایلوت بسیار خوب بوده است که امیدواریم دیگر صندوق‌های بازنشستگی را هم ترغیب به مشارکت کند.

بازنشستگان فولاد با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده‌اند

«احمد میدری» معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از مدیرعامل صندوق و مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: بازنشستگان صندوق فولاد در چند سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌اند. این وضعیت نابسامان هم برای آنها ایجاد مشکل می‌کرد و هم موجب شرمندگی مسئولین صندوق و البته ما در مجموعه وزارت کار بود.

وی افزود: با تلاش‌ها و اقداماتی که وزارت کار و مسئولان صندوق داشته‌اند بخشی از این مشکلات حل شده است و نوسانات حقوق‌های بازنشستگان کاهش یافته است. در واقع بخشی از مطالبات بازنشستگان با کمک‌های ریاست صندوق تامین شده است.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: شاید کسانی که اکنون این کارت اعتباری را در قالب این صندوق دریافت می‌کنند، محدود باشند اما این عمل یک اقدام اصولی است که می‌تواند گسترش یابد؛ چراکه این کارها قابلیت این را دارند که جلوی نوسانات خرید را بگیرند.

وی با ذکر مثال‌هایی به ادامه توضیحاتش پرداخت و گفت: موقعیت‌هایی است که شاید حقوق‌های بازنشستگان دیر پرداخت شود و یا فرد از طریقی بیش از حقوق دریافتی‌اش داشته باشد، این کارت‌ها در چنین موقعیت‌هایی بسیار مفید خواهند بود به علاوه اینکه کارت‌های مذکور امکان خرید اقساطی را هم فراهم می‌کند.

میدری اظهار داشت: تا جایی که من می‌دانم خوشبختانه برای گرفتن این کار به هیچ وثیقه و یا ضامنی نیاز نیست. این کارت‌ها به صورت خودکار در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرند و اقساط آنها نیز از حقوق‌شان کسر می‌شود.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان داشت: با استفاده از این کارت‌ها از مجموعه‌ای خرید می‌شود که کالاهای ارائه شده در آنها عمدتاً تولید داخل هستند. ما امیدواریم این توانایی به وجود آید که تعداد و میزان اعتبار این کارت‌ها افزایش یافته و همچنین بتوانند سایر خدمات رفاهی ازجمله حوزه‌های مختلف درمان، سفرها و.. را هم پوشش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز