خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

نوربخش و تاج‌الدین برای کارگران برادر بودند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۳۶۳

وزیر سابق کار گفت: درگذشت سیدتقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین خسران بزرگی بود. کارگران و بازنشسته‌ها این افراد را براداران خود می‌دانستند.

 علی ربیعی (وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه مراسم تشییع سیدتقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: سیدتقی نوربخش واقعا خیر و پاک‌دست بود و درحالیکه بیش از صد هزار میلیارد تومان گردش مالی سازمان تامین اجتماعی منهای شرکت‌ها داشت اما تخلفی نداشت.

وی ادامه داد: سال 92 نوربخش پیش من آمد و اعلام کرد که 50 درصد حقوق خود را بخشیده است. او از گرفتن این حقوق انصراف داد و به من گفت؛ من که برای کارگران کار می‌کنم نباید حقوق زیادی بگیرم و هیچ کسی نمی‌دانست که نوربخش 50 درصد حقوق خود را به خاطر کارگران به سازمان تامین اجتماعی بازمی‌گرداند.

وی ادامه داد: نوربخش روزهای یکشنبه با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی، بیماران را رایگان ویزیت می‌کرد و آنقدر کاری و کوشا بود که اصلا روز تعطیل نمی‌شناخت.

ربیعی ادامه داد: نوربخش از مال دنیا فقط یک ماشین و خانه داشت و تازه توانسته بود برای خود یک مطب بخرد درحالیکه اگر پست مدیریت را رها می‌کرد و در بیرون به طبابت می‌پرداخت، از تخصصی که داشت؛ می‌توانست حداقلی ماهی 200 میلیون تومان درآمد برای خود داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از درگذشت تاج‌الدین (معاون سابق سازمان تامین اجتماعی) نیز گفت: من تاج‌الدین را از سال 1359 می‌شناختم. او ازجمله کارگران مبارز در زمان شاه بود که اولین تشکل‌های کارگری را راه‌اندازی کرد و سال‌ها برای مبارزه برای حقوق کارگران به زندان رفت. بعد از انقلاب نیز در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و خانواده آنها شهدایی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: نوربخش و تاج‌الدین همیشه در همه جا کنار یکدیگر بودند و برای کارگران تلاش می‌کردند. ما امروز با رفتن این دو عزیز خسران بزرگی دیدیم و اکنون مدیران دلسوزی را در کنارمان نداریم.

وی ادامه داد: تاج‌الدین زمانی که معاون سازمان تامین اجتماعی شد، منزل مسکونی نداشت و مدت‌ها در خوابگاه وزارت کار می‌خوابید تا بتوانیم برای او خانه‌ای تهیه کنیم و کارگران و بازنشسته‌ها این افراد را براداران خود می‌دانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز