خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران «قطار شهری اهواز» به دومین روز رسید

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۳۱

اعتراض جمعی از کارگران پروژه ساخت «قطار شهری اهواز» که از روز گذشته در واکنش به بی‌توجهی پیمانکار به وضعیت پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالان صنفی کارگری شهر اهواز با اعلام خبر اعتراض صنفی دوباره کارگران قطار شهری مقابل ساختمان سازمان قطار شهری اهواز واقع در بلوار آیت‌الله بهبهانی گفتند: امروز دومین روزی است که کارگران پروژه ساخت قطار شهری  در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان، کار در بخش‌های مختلف این پروژه عمرانی را متوقف کرده‌اند. این درحالیست که به گفتهٔ کارگران، آنان تا پرداخت نشدن حداقل بخشی از مطالباتشان به اعتراضات خود  ادامه خواهند داد.

به گفته یکی از کارگران معترض؛ طی چندین ماه گذشته هر روز پیمانکار با پیگیری برخی مسئولان وعده پرداخت بخشی از مطالبات ۱۷ماهه کارگران را داده است اما روز گذشته در نخستین روز از اعتراض، برخی مسئولان قطار شهری با حضور در جمع معترضان به ما گفتند که منابع مالی کافی برای پرداخت بخشی از مطالبات‌مان را ندارند.

به گفته وی؛ همچنین دیروز مدیر پروژه قطار شهری اهواز در پاسخ به پیگیری کارگرانی که ۱۷ ماه حقوق معوقه دارند، گفت: با تامین منابع مالی حداکثر تا ۲۰ روز دیگر سعی می‌کنیم یک ماه از معوقات مزدی را پرداخت کنیم.

به ادعای این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت؛ باوجود اعتراضات کارگری هنوز پاسخ روشنی از سوی شرکت پیمانکاری کیسون و مسئولان سازمان قطار شهری اهواز به عنوان کارفرمای اصلی درباره پرداخت معوقات حقوقی به آنان داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز