خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون ایران:

سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد کشور محقق نشده است/ وزارت جهاد کشاورزی تنها از تعاونی‌های روستایی حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۹۴

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: براساس ماده ۷۹ قانون اساسی وزارت جهاد کشاورزی موظف به حمایت یکسان از اتحادیه‌های سراسری و تعاونی‌های روستایی است اما وزارت جهاد کشاورزی تنها از تعاونی‌های روستایی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن عبداللهی در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی اتاق تعاون ایران با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، اظهار کرد: بخش تعاون یک کشور، دولت کوچکی است که در زمینه صنعت، خدمات کشاورزی فعالیت می کند و مهمترین بخش تعاون حوزه کشاورزی است.

وی افزود: براساس آمار قسمت اعظم تولیدات کشاورزی توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود به همین دلیل بخش کشاورزی تعاون از بخش‌های پرمسئولیت است.

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: براساس احکام برنامه ششم و سیاست‌های اصل ۴۴ قرار بود سهم تعاونی‌ها از اقتصاد ۲۵  درصد باشد اما محقق نشده است. یکی از الزامات رسیدن به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد حضور ۶۵ درصدی در تولیدات کشاورزی کشور بوده اما این هم محقق نشده است.

رئیس اتاق تعاون ایران در رابطه با واگذاری اراضی به بخش تعاون خاطرنشان کرد: یکی از الزامات رسیدن به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد واگذاری اراضی قابل برداشت محصولات کشاورزی به بخش تعاون است که در اصل ۴۴ هم لحاظ شده است و این واگذاری‌ها از مسئولیت‌های وزارت جهاد کشاورزی است تا در حوزه کالاها، تعاون بتواند به تولید ۴۰ درصدی کالاهای کشاورزی برسد.

عبداللهی گفت: براساس ماده ۷۹ قانون اساسی وزارت جهاد کشاورزی موظف به حمایت یکسان از اتحادیه‌های سراسری و تعاونی‌های روستایی است اما وزارت جهاد کشاورزی تنها از تعاونی‌های روستایی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز