خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از کلاف سردرگم مشکلات بیمارستان امام خمینی کرج؛

فروش بیمارستان به بخش خصوصی حقیقت ندارد/کمبود امکانات درمانی، البرزنشینان را روانه تهران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۳۱۲

نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج خبر فروش این بیمارستان به بخش خصوصی را بی‌اساس خواند و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز، پرسنل، پزشکان، ریاست بیمارستان و حتی رسانه‌ها را گمراه کرده و اصلا مزایده و فروشی اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج، این روزها بیش از آنکه یادآور یک مرکز درمانی بزرگ و مجهز باشد؛ به‌عنوان یک واحد پزشکی دچار مشکلات بی‌پایان شناخته می‌شود. در سال جاری، تجمعات بسیاری از سوی کارکنان این بیمارستان در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی کارشان و سرنوشت نامعلوم پرداخت مطالبات (اکنون) دوازده‌‌ماهه‌شان برپا شد که تاکنون حاصلی جز یک پرداخت دو ماه پایه حقوق به برخی از کارکنان نداشته است.

سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز، تصمیم‌گیر اصلی

براساس گفته محمدجواد کولیوند (نماینده حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی) مالکان این بیمارستان، بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و استانداری هستند. از همین روی، در حوزه مدیریتی آن مشکلاتی وجود دارد. با این حال، به اعتقاد برخی کارکنان بیمارستان ازجمله قاسم طاهری (نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج) سازمان همیاری تصمیم‌گیر اصلی در مورد امور بیمارستان است و بنابراین بیشتر انتقادات هم، معطوف به عملکرد آن است.

راهکار خروج بیمارستان از وضعیت نابسامان کنونی؛ واگذاری و فروش به بخش خصوصی

طی گفتگوهای خبرنگار ایلنا با بسیاری از مسئولان ازجمله محمدجواد کولیوند، محمدرضا آهنگران (مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز) و غدیر مهدوی کلیشمی (عضو شورای شهر کرج) بهترین راهکار برای خروج بیمارستان از وضعیت نابسامان کنونی‌اش، واگذاری و فروش آن به بخش خصوصی است.

واگذاری بیمارستان به مبلغ ۲۱۷ میلیارد تومان

در جریان اعتراضات کارکنان، عملی شدن این واگذاری و فروش مدت‌ها به طول انجامید تا اینکه مدتی قبل، عباس معینی (رییس بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج) در گفتگویی اعلام داشت: این بیمارستان به دلیل مشکلاتی که داشته به مزایده گذاشته و سرانجام با مبلغ ۲۱۷ میلیارد تومان واگذار شد.

وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از جزئیات واگذاری افزود: با واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی، مشکلات آن حل خواهد شد.

معینی در خصوص مشکلاتی که در پرداخت اقساط خریداری شده برای این بیمارستان به وجود آمده بود و احتمال پس‌گیری این تجهیزات نیز، گفت: این مشکل حل شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خبر فروش بیمارستان حقیقت ندارد

با این‌حال، براساس گفتگوی ما با قاسم طاهری (نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج)، وی ضمن بی‌اساس اعلام کردن خبر فروش بیمارستان به بخش خصوصی، اظهار داشت: با توجه به صحبت‌هایی که اخیرا با مسئولان بنیاد شهید که ازجمله مالکان بیمارستان هستند، داشتم آنها خبر فروش بیمارستان را تکذیب کرده و اعلام داشتند که تاکنون هیچ اتفاق خاصی در وضعیت کنونی بیمارستان رخ نداده است.

وی افزود: اکنون خود بنیاد شهید هم منتظر اقدام سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز است. متاسفانه سازمان همیاری؛ پرسنل، پزشکان، ریاست بیمارستان و حتی رسانه‌ها را گمراه کرده است و اصلا مزایده و فروشی اتفاق نیفتاده است.

طاهری گفت: دلیل اینکه ریاست بیمارستان اعلام بی‌خبری از جزییات کرده، بدین خاطر است که سازمان همیاری از وی در تصمیمات مربوط به بیمارستان نظرخواهی نمی‌کند.

از آغاز پاییز تاکنون کارکنان بیمارستان بدون قرارداد پای کار حاضر شده‌اند

نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج اشاره کرد: در انتهای شهریور قرارداد شش ماهه‌ای که در ابتدای امسال با کارکنان بسته شده بود، به پایان رسید. در بیستم مهرماه، از طرف سازمان همیاری به کارکنان بیمارستان اعلام شد که با آنها قرارداد یک ماهه می‌خواهند ببندند که این پیشنهاد با مخالفت کارکنان روبرو شد و کسی هم پای قرارداد جدید پیشنهادی را امضا نکرد. بنابراین از آغاز پاییز تاکنون کارکنان بیمارستان بدون قرارداد پای کار حاضر شده‌اند.

مشغولیت مسئولان و برخی نمایندگان استان به انتخاب استاندار جدید

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استان به مشکلات بیمارستان، اظهار داشت: اکنون مسئولان و برخی نمایندگان استان درگیر انتخاب استاندار جدید هستند و مشکلات بیمارستان به حاشیه رانده شده‌ است. طی چند هفته اخیر هم، هیچ اتفاق خاصی در رابطه با بیمارستان رخ نداده است.

به‌دلیل کمبود امکانات درمانی در استان البرز، مردم به مراکز درمانی تهران مراجعه می‌کنند

طاهری به وضعیت نامناسب مراکز درمانی استان البرز اشاره کرد و گفت: به‌دلیل کمبود تخت‌ بیمارستان و امکانات درمانی در استان البرز، بسیاری از مردم ناگزیر از مراجعه به مراکز درمانی تهران هستند و مجبورند زمان بسیار زیادی را در رفت‌و‌آمد بین تهران و کرج بگذرانند. این درحالیست که بیمارستان امام خمینی کرج دارای ۲۵۰ تخت است اما به‌خاطر نبود پزشک و مشکلات فراوان، نهایتا ۴ تخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اشاره به بدهی‌های کنونی بیمارستان که وضعیت بسیار شکننده و بلاتکلیفی برای ثبات کاری آن به وجود آورده، عنوان داشت: شرکت بازرگانی اسپید شاهد که متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در زمینه خرید تجهیزات پزشکی و واردات دارو فعالیت می‌کند، حدود ۳۳ میلیارد تومان طلب از بیمارستان بابت خرید تجهیزات دارد. این شرکت اواسط مهرماه طی یک حکم قضایی لازم‌الاجرا اقدام به بازخواست بدهی‌هایش کرد. گفتنی است که علاوه بر این شرکت، بیمارستان طلبکاران بسیار زیاد دیگری هم (ازجمله خود کارکنان) را دارد که بلاتکلیف و سرگردان هستند.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز