خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

از برگزاری انتخابات شورا در «رینگ سازی مشهد» جلوگیری می‌کنند/ کارفرما با استفاده از فقدان تشکل کارگری، ۵۱ درصد از سهام کارخانه را واگذار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۵۶۳

جمعی از کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد از تعویق ۵ ماهه در برگزاری دور دوم مجمع عمومی و انتخاباتی شورای اسلامی کار کارگران این کارخانه انتقاد کردند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه رینگ سازی مشهد اعلام کردند: اعتبار هیات مدیره سابق شورای اسلامی کارگران این کارخانه از خرداد ماه سال جاری پایان یافته است و مجمع عمومی این نهاد صنفی برای انتخاب هیات مدیره،  برای بار دوم به تعویق افتاده است.

به گفته کارگران این کارخانه، مرداد ماه سال جاری، دور نخست انتخابات شورایی برگزار شد که به حد نصاب نرسید و از آن زمان تاکنون، هنوز دوره جدید تشکیل نشده است، این در حالی است که حدود هزار نفر در این شرکت کار می‌کنند لذا تشکیل شورای اسلامی کار برای کارگران یک حق قانونی و یک مطالبه واقعی است.

به گفته کارگران، از ابتدای تاسیس رینگ سازی، کارگران همواره دارای شورای اسلامی کار بوده‌اند و در حال حاضر هم مطابق مقررات فصل ششم قانون کار، درخواست خود را برای برگزاری دور دوم انتخابات شورای اسلامی  کار ارسال کرده‌اند.

این کارگران تاکید کردند: امروز در این شرایط اقتصادی، به دنبال انبوه مشکلات کارگری، خلاء نهاد کارگری در این کارخانه بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

به گفته کارگران، در همین مدت کوتاه که کارخانه رینگ سازی فاقد شورای کارگری  بوده است کارفرما با بی‌اعتنایی به کارگران حدود ۵۱ درصد از سهام کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز