خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران رینگ سازی مشهد در اعتراض به تعویق مطالبات صنفی

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۴۴۶

شماری از کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد حوالی ظهر امروز (سه شنبه ۱۳ تیر ماه) با تجمع مقابل دفتر نهاد صنفی این کارخانه خواستار پرداخت مطالبات صنفی خود شدند.

به گزارش ایلنا ، حوالی ظهر امروز بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران شیفت صبح بخش  تولید کارخانه رینگ سازی مشهد با حضور در مقابل دفتر شورای اسلامی کارخانه، نسبت به طولانی شدن تاخیرها در پرداخت مطالبات صنفی خود اعتراض کردند.

کارگران کارخانه رینگ سازی  می‌گویند علاوه بر تاخیر ۱۵ روزه‌ای که اکنون در پرداخت دستمزد خردادماه آنها ایجاد شده است بابت کاهش یا توقف برخی مزایای مزدی دیگر از جمله حق افزایش تولید، بهره برداری و کمک‌های غیر نقدی که در سال‌های گذشته به آنها پرداخت می‌شد، طلبکارند.

همچنین این کارگران نسبت به اجرای سلیقه‌ای طرح طبقه بندی مشاغل کارخانه رینگ سازی اعتراض دارند.

طبق ادعای کارگران ، در نتیجه اجرای طرح کنونی طبقه بندی مشاغل، درآمد نزدیک به ۱۲۰۰ کارگر رسمی وقرار دادی شاغل در این واحد صنعتی در حد حداقل‌های قانونی باقی مانده است.

همچنین کارگران معترض رینگ سازی می گویند به دلیل  پیگیری مطالبات صنفی، هم اکنون وضعیت اشتغال یکی از اعضای نهاد صنفی این واحد تولیدی نامشخص باقیمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز