خبرگزاری کار ایران

کریم یاوری:

ترکیب برنامه‌های وزرای پیشنهادی کار و صمت منشا خیر برای فضایِ تولید/سامانِ تولید برهم بریزد توسعه صنعتی به عقب می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۵۷

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که ترکیب برنامه‌های وزرای معرفی شده ازسوی رئیس جمهوری برای تصدی‌گری وزارت کار و صمت می‌تواند منشا خیر برای فضایِ تولید باشد.

«کریم یاوری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه‌های رضا رحمانی (وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت) گفت: در بخشی از برنامه آقای رحمانی آمده است که حمایت هدفمند از تولید کالای ایرانی منجر به توانمندسازی فعالان بخش شده و موجب مقاوم‌تر نمودن کشور در برابر تکانه‌های محیطی و اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تحق الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی در بخش صنعت ، معدن و تجارت است.

وی افزود: فضای تولید بیش از هر زمانی به مقاوم شدن در برابر تکانه‌هایِ اقتصادی نیازمند است. در این میان وزارت صمت یکی از دستگاه‌هایی است که می‌تواند با داشتن برنامه‌هایی که به پایداری تولید می‌انجامد، ثباتی بلندمدت را در این حوزه تضمین کند اما اگر برنامه نداشته باشیم سامانِ تولید برهم می‌ریزد توسعه صنعتی را به عقب می‌اندازد.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به‌کارگیری فعالان بخش، در دو وزارتخانه‌های کلیدی کار و صمت به هماهنگی میان این دو می‌انجامد و تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی را ممکن می‌سازد، گفت: اقتصاد مقاومتی متکی بر تولید است. سازمان یافتگی تولید و تولید سازمان یافته هم می‌تواند اقتصاد یک کشور را از افتادن در پرتگاه‌ها مصون دارد.

یاوری با بیان اینکه اگر هماهنگی میان این وزارتخانه‌ها نباشد اثرات زیان باری را شاهد خواهیم بود، گفت: رئیس جمهوری وزرایی را به مجلس معرفی کرده‌اند که با تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشند تا در نتیجه بتوانند برنامه‌ای بنویسند که اجزای آن در هماهنگی باهم کار کنند.

وی افزود: در نظر داشته باشید که شهرک‌های صنعتی که متولی توسعه آنها وزارت صمت است چه ظرفیتی در زدودن بیکاری از چهره شهرهایِ کمتر توسعه یافته دارند. از همین رو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را مکلف می‌داند که به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیشبرد برنامه‌‌هایش یاری برساند.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهای کار، گفت: اگر آقای شریعت مداری را خوب بخوانیم متوجه می‌شویم که ایشان بسیار تجربه خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت را به کار گرفته است.

یاوری افزود: آقای شریعتمداری تمرکز خود را برروی رفاه کارگران گذاشته است و صرفا با نگاه اقتصادی و توسعه‌ای به مسائل نیروی کار نگاه نمی‌کند. لایه رفاه آرامش نیروی کار را تضمین می‌کند. نمی‌توان کارگر را بدون تضمین آتیه‌اش به کار واداشت. از این رو من تاکید دارم توسعه صنعتی باید با توسعه انسانی توام باشد. به هر صورت هماهنگی میان دو وزیر و از یک خواستگاه بودنشان ما را به سال‌های باقی مانده از عمر دولت دوازدهم امیدوارتر می‌کند و سبب منشا خیر شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز