خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی:

کارگران از اولین روز اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۶۷

مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر کارگران در خصوص سخت وزیان آور بودن مشاغل خود پرسش دارند، باید به ادارات کار مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی در برنامه گفتگوی رادیویی با اشاره به تکالیف بیمه‌ای کارفرما در برابر کارگران گفت: کارفرما مکلف است لیست حق بیمه ماهانه کارگران را تا آخرین روز ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت کند.

وی با بیان اینکه کارگران از اولین روز اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و باید کارفرما برای آنها حق بیمه پرداخت کند، تاکید کرد: در صورتی که کارفرما از پرداخت حق بیمه قصور کند کارگر می‌تواند اعتراض خود را به این سازمان اعلام کند تا موضوع بررسی شود.

محمدی گفت: در این شرایط، سازمان تامین اجتماعی حق بیمه را از کارفرما مطالبه می‌کند.

وی با اشاره به همکاری سازمان تامین اجتماعی و اتاق اصناف برای تعیین دستمزد مقطوع برای کلیه صنوف افزود: برای کلیه صنوف از کارگر ساده تا استادکار دستمزد مقطوع مبنای کسرحق بیمه تعیین شده است و کارفرما باید طبق آن حق بیمه کارکنان را پرداخت کند.

مشاور معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در خصوص مشاغل سخت و زیان آور نیز گفت: کمیته سخت وزیان آور در ادارات کار استان ها مستقر است و اگر کارگران در خصوص سخت وزیان آور بودن مشاغل خود پرسش دارند باید به این ادارات مراجعه کنند. البته کارفرمایان مکلفند طبق قانون نسبت به استانداردسازی و ایمن سازی کارگاهها اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز