خبرگزاری کار ایران

حال پلی اکریل بهتر است/بخشی از پول کارگران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۴۲

کارگران پلی‌اکریل از بهبود نسبی اوضاع خبر می‌دهند، این درحالی‌ست که همچنان واحدهای اکریلیک یک و دو، فعالیت خود را از سر نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها حال پلی اکریل اصفهان نسبت به ماه‌های اخیر بهتر است و کارگران این واحدِ نساجی که روزگار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، کم کم به آینده امیدوار شده‌اند.

این کارگران می‌گویند: دو، سه ماهی‌ست که حقوق‌ها را بین پنجم تا دهم ماه می‌پردازند؛ تقریباً کامل هم می‌پردازند. علاوه بر این، قرار شده از این ماه، هر ماه بخشی از معوقات کارگران را پرداخت کنند؛ به خصوص برای کارگرانی که سال ۹۶ در کارخانه حضور داشتند و به بیمه بیکاری معرفی نشده بودند.

از قرار معلوم، دهم مهرماه بخشی از معوقات گذشته کارگران به آنها پرداخت شده‌است؛ این معوقات شامل مابه‌التفاوت حقوق فروردین ۹۶ پرسنلی که است که از بیمه بیکاری استفاده نکرده‌اند، پاداش تولید و همچنین انگیزشی اسفند ۹۵ پرسنلی که پرداخت نشده بود.

کارگران پلی‌اکریل می‌گویند به پرسنل پلی اکریل گفته شده "امید است با توجه به شرایط مطلوب فروش ایجاد شده و رساندن حجم تولید پلی استر به ۴۰۰۰ تُن در ماه، در آینده‌ی نزدیک کلیه مطالبات پرسنل به تدریج پرداخت شود."

اما وضع تولید در پلی اکریل چگونه است؟ از قرار معلوم بخش پلی‌استر با تمام ظرفیت کار می‌کند اما بخش‌های اکریلیک یک و دو هنوز درگیر تهیه مواد اولیه هستند. مواد اولیه این بخش‌ها وارداتی‌ست و تامین آن برای پلی‌اکریل دشوار است. کارگران پلی‌اکریل امیدوارند ظرف ماه‌های آینده این مشکل نیز حل شود و قطب نساجی کشور بتواند با تمام ظرفیت به چرخه تولید بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز