خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

سامانه خدمات رفاهی کارگران ساختمانی به‌روزرسانی شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۹۹

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید: سامانه خدمات رفاهی کارگران ساختمانی نیاز به‌روز رسانی دارد.

کاظم احمدیان (رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی بنایان سفت کار شهرستان شهریار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به لزوم به‌روزرسانی سامانه رفاهی کارگران ساختمانی کشور گفت: قرار بود هویت شغلی کارگران ساختمانی ثبت‌نام کننده در سامانه رفاهی بعد از گذشت حدودا یکسال مجددا مورد بازرسی تحقیقی قرار گرفته و اطلاعات درج شده کارگران در این سامانه به‌روزرسانی شود.

او  با بیان اینکه براساس توافق انجام شده بین کانون کارگران ساختمانی کشور و وزارت کار قرار بود هویت شغلی کارگران ساختمانی در سامانه رفاهی به‌روز شود اما همچنان به‌روز نیست، افزود: شعب تامین اجتماعی هر سه و شش ماه یکبار کارگران ساختمانی را برای احراز هویت فراخوانده و به دفتر خدمات کارگزاری‌های تامین اجتماعی حواله می‌دهند.

وی با بیان اینکه اگر اطلاعات درج شده در سامانه رفاهی به‌روزرسانی نشود کارگران ساختمانی واقعی نمی‌توانند از خدماتی مانند بیمه بهره‌مند شوند، گفت: در این سامانه قرار بود کارگران ساختمانی پالایش شوند و افرادی که در سایر بخش‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند و تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند از شمول حمایتی خارج شوند.

به گفته احمدیان، به‌روزرسانی اطلاعات در سامانه رفاهی ضروری است و بهتر است در این زمینه کانون کارگران ساختمانی کشور وارد عمل شود.

او در پایان تاکید کرد: درج اطلاعات درست در این سامانه رفاهی می‌تواند ابزاری باشد که علاوه بر ایجاد سهولت در خدمات‌رسانی به کارگران، توسط آن، آمار واقعی اشتغال کارگران ساختمانی مشخص شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز