خبرگزاری کار ایران

دریافت وجه برای احراز هویت کارگران ساختمانی تخلف است/وزیر کار رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۹۴۱

جمعی از کارگران ساختمانی استان تهران وحومه با ارسال نامه‌ای به وزیر کار خواستار رسیدگی به وضعیت احراز اشتغال کارگران ساختمانی ازسوی انجمن‌های صنفی شدند.

به گزارش ایلنا، در نامه کارگران ساختمانی استان تهران وحومه آمده است: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ازجمله تهران بابت احراز اشتغال کارگران ساختمانی برخلاف بخشنامه شماره ۲۴۹۰۵۰ مورخه ۲۲ اسفند ۹۵ مدیرکل سازمان‌هایی کارگری و کارفرمایی وجه دریافت می‌کنند.

به گفته این کارگران ساختمانی، در این بخشنامه که به امضای «دلاور نظری» مدیرکل سازمان‌های کارگری وک ارفرمایی رسیده، آمده است: عطف به استعلام‌های واصله از ادارات کل اجرایی وپیرو بخشنامه شماره ۲۴۹۰۵۰ مورخه ۲۲ اسفند ۹۵ این اداره کل در خصوص درج دریافت وجه بایت بازرسی احراز کارگر بودن برای بهرمندی از بیمه تامین اجتماعی در اساسنامه انجمن‌های کارگران ساختمانی باتوجه به صورت جلسه کار گروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، مورخه یکم آذر ماه ۹۵ انجام بازرسی به منظور احراز اشغال کارگران ساختمانی از طریق انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و ثبت نتیجه بارزسی در سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران به صورت رایگان انجام خواهد شد. بنابراین دریافت هر ونه وجه بایت بازرسی‌های مربوطه ودرج آن در اساسنامه انجمن‌های صنفی، مغایر با صورتجلسه فوق وفاقد وجاهت قانونی می‌باشد.

آن‌ها می‌گویند، براساس بخشنامه فوق انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، حق دریافت هیچ گونه وجه را برای اهراز اشتغال کارگران ساختمانی ندارند به همین دلیل و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی دیگر از مزایای قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، از شماوزیر کار می‌خواهیم به مشکلات کارگران ساختمانی در رابطه با اخذ وجه برای اهراز اشتغال کارگران ساختمانی از سوی انجمن‌های صنفی پایان داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز