خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری مطرح کرد:

شرکت‌های دانش بنیان۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۷۱

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان تاکنون توانسته‌اند ۳۰۰ هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد کنند.

به گزار ش ایلنا، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رییس جمهوری) در آیین افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: شرکت های دانش بنیان پارسال به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال فروش داشته اند.

او اضافه کرد: پارک های فناوری، مراکز رشد نوآوری و دانشگاهها فرصت هایی هستند که نسل جدیدی از کارآفرینان را به جامعه تزریق کرده و این نسل می تواند با ایجاد شرکت های بزرگ دانش بنیان به رونق کسب و کار در جامعه کمک کنند.

ستاری با اشاره به حمایت دولت از ایجاد پارک های فناوری و صندوق های حمایت از نخبگان افزود: دولت زیرساخت ها را برای ایجاد و گسترش مراکز دانش بنیان فراهم می سازد و در زمینه ایجاد صندوق های پژوهش فناوری و صندوق های نوآوری نیز آماده است تا به هر میزان که بخش خصوصی آورده ۵۱ درصدی خود را تامین کند نسبت به تامین ۴۹ درصد دیگر بدون هیچ محدودیتی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل هنوز در زمینه دانش بنیان چندان پیشرفته نیست، افزود:این استان با داشتن ۵۵ هزار دانشجو و یک هزار عضو هیات علمی دارای نیروی انسانی غنی بوده و آنها می توانند هر مشکل را به فرصت تبدیل کرده و زمینه را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز