خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک معاون رییس جمهور به دریافت‌کننده ایرانی جایزه فیلدز

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۳۶۲

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پیامی دریافت جایزه فیلدز را به فریدون درخشانی(کوچر بیرکار) تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در پیامی در تاریخ ۹۷/۰۶/۷ دریافت جایزه فیلدز را به فریدون درخشانی(کوچر بیرکار) تبریک گفت. درمتن این پیام آمده است:

خانواده محترم فریدون درخشانی

با سلام و احترام،

خانه، سایه‎ی وجود آدمی است و وطن خانه‎ی دل؛ عاقبت خانه‎ی دل سایه‎یِ این جان و تن است... سایه‎ها همیشه دنبال صاحبان‎شان هستند... ریسمانی است که روان و خاطرات‎مان را با خودمان وصل نگه می‎دارد. این وصل را هجرانی نیست.

بُن و ریشه‎ی ایرانی‎ها در خانه جوانه می‎زند... خُلق و اخلاق‎مان، اراده و تلاش‎هایمان و روح و روان‎مان از خانه و در خانواده شمایل می‎گیرد. فریدون درخشانی، این متفکر مهاجر، بُن افتخاراتش در خاک خانواده‎اش ریشه دوانده است. افتخار و غرور ملی اش متعلق به همه‎ی ایرانیان است... نقطه‎ی جغرافیایی‎اش فرقی نمی‎کند... نقطه‎ی وجودش همین‎جاست. فریدون از تبار جمشید است؛ همان که ضحّاک جهل و بی‎دانشی را در کوه‎های دماوند اسیر کرد.

دریافت جایزه‎ فیلدز توسط فرزند ایران‎اسلامی، آقای دکتر فریدون درخشانی، تمام ایرانیان را مسرور و مغرور کرد... کوچر بیرکار، خواسته یا ناخواسته فریدون درخشانی است که برای بسیاری از جوانان این مرز و بوم الگو هست و خواهد بود... نوجوانان و جوانانی که با زمزمه‎ی تلاش‎ها و موفقیت‎های کوچر، راه‎های جدیدی در علم و دانش خواهند گشود. این تندیس دانش، ساختِ یک خانواده‎ی محجوب ایرانی است. مراتب تشکر و تقدیر خود را از خانواده‎ای که فریدون را برای راه افتخار دانش آماده ساختند و پرورش دادند، صمیمانه حضورتان ابراز می‎دارم.

مام میهن، همیشه آبِ آبرو و عزت را بدرقه راه فرزندان خود می‎کند. به امید روزی که به آغوشش برخواهند گشت؛ و دوباره سایه‎ی لطف مادری‎اش را خواهند چشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز