خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از هلدینگ گردشگری توشا و علی بابا

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۶۷

سورنا ستاری، معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری از هلدینگ گردشگری توشا بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصثادی ایلنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز از هلدینگ گردشگری توشا و مجموعه شرکت علی بابا در راستای حمایت دولت از کسب و  کارهای نوپا بازدید کرد؛‌ در این مراسم مدیر عامل شرکت علی بابا و رئیس هیئت مدیره هلدینگ توشا و رضا زرنوخی مدیر عامل صندوق توسعه تکنولوژی ایران، سورنا ستاری را برای بازدید از این مجموعه همراهی کردند.

مدیرعامل شرکت علی‌بابا، مجید حسینی‌نژاد با اشاره به بازار گردشگری گفت: آینده بازار گردشگری مربوط به تور است. در حال حاضر مجموعه علی‌بابا به عنوان بزرگترین شرکت استارت‌آپی فعال در حوزه گردشگری 20 درصد از کل بازار بلیت هواپیما و 15 درصد از بازار کل بلیت قطار را به خود اختصاص داده است. همچنین در بازارهای بلیت‌های خارجی در ابتدای کار قرار داریم اما تلاش بر این است که بازار بلیت خارجی توسعه پیدا کند.

حسینی‌نژاد افزود: هم اکنون درآمد مجموعه علی‌بابا دو میلیارد تومان در هر روز است و پیش بینی می شود درآمد روزانه این مجموعه در سال آینده به بیش از 10 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به سهم و درآمد این شرکت تصریح کرد:‌ در 12 ماه گذشته 3.5 میلیون بلیت فروخته شده، 130 میلیون دلار درآمد کسب شده و بر اساس بررسی‌ها 45 درصد بازار آنلاین به مجموعه علی بابا اختصاص دارد.

مدیرعامل علی‌بابا تاکید کرد: 30 درصد از فروش بلیت و 15 درصد از فروش هتل با استفاده از اپلیکیشن انجام شده است و یکی از موضوعات مهم فروش بیشتر بلیت قطار در علی بابا از سایت رجا است.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ توشا درباره تاثیر بارش برف اخیر در کسب و کار و گردشگری اظهار داشت: در بارش برف اخیر 20 هزار بلیت هواپیما فروخته شده توسط علی‌بابا به خاطر برف باطل شد و همواره تلاش شد تا عملیات استرداد پول بلیت‌های باطل شده با سرعت بالایی انجام شود.

وی از سرعت بالای فروش در علی‌بابا خبر داد و گفت:‌ هر 4.5 ثانیه یک بلیت در مجموعه علی‌بابا به فروش می‌رود و این ضرورت وجود دارد تا زیرساخت‌ها افزایش پیدا کند چرا که در طی یک روز تنها 20 هزار بلیت به فروش می‌رسد.

حسین‌نژاد درباره رفتار مردم در خرید گفت: بیشتر مسافران به دوبی و استانبول هزینه بالایی را برای هتل پرداخت می‌کنند و علاقه دارند تا در اغلب اوقات در هتل اقامت داشته باشند این در حالی است که مسافران کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا برای هزینه‌های جاری سفر هزینه بیشتری می‌کنند و برای رزرو هتل هزینه‌ به مراتب کمتری را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز