خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا:

باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای تولید علم کنیم/حمایت از استارت آپ‌ها در حوزه بیوتکنولوژی

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۲۱۴

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بر لزوم سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در تولید علم تاکید کرد.

سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گفت: به طور وسیع در محیط کسب و کار به استارت آپ‌های حوزه بیوتکنولوژی کمک می‌کنیم، در واقع این حمایت‌ها به نوعی در راستای اجرایی‌سازی قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در خصوص آمار ۹۸ درصدی تولید دارو در داخل کشور بیان داشت: این آمار کاملا صحت دارد. ما ۹۸ درصد داروها را در داخل تولید می کنیم، اما نکته حائز اهمیت این است که از نظر ارزشی داروهایی که وارد می‌کنیم، قیمتی‌تر از میزانی است که در داخل تولید می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از پایه‌های اصلی اقتصادی ایران در آینده دانست و همچنین جایگاه ایران در دنیا را از نظر تولید علم در حوزه زیست‌فناوری در رتبه سیزدهم و در حوزه سلول‌های بنیادی در رتبه چهاردهم اعلام کرد و تاکید کرد که باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این زمینه‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز