خبرگزاری کار ایران

با حضور ستاری؛

فاز نخست از نخستین پارک بخش خصوصی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۲۴۸

مراسم افتتاح فاز نخست از احداث اولین پارک بخش خصوصی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در ایستگاه فناوری دانشگاه شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح فاز نخست از احداث اولین پارک بخش خصوصی عنوان کرد: این مکان در دو ماه آماده شده است، یکی از اولویت های ما بحث ایجاد کارخانه و نوآوری آنهاست که تحت پوشش پارک شریف اتفاق می افتد و امروز هم شاهد موفقیت آن هستیم. در این راستا حدود 450 شرکت هم فعالیت می‌کنند که اقدامات آنها امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: این همه جوان را می‌بینیم که در حوزه تکنولوژی آی تی سی، تجهیزات پزشکی، آب، نانو و... فعال هستند و این که ما محیطی درست کنیم تا آنها کسب و کارشان را رونق بدهند، بسیار حائز اهمیت است.

ستاری افزود: مهم ترین نکته امروز تربیت نسل کار افرین است که گاها از یک زیرپله شروع کرده اند. امیدوارم ما هر روز شاهد متحول شدن چهره شهرمان توسط جوانان باشیم. امروزه در شهرها باید زیر ساختهای آموزشی با فناوری داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد: با همکاری شهردار این امر تحقق یافت تا امروز در شهر در راستای کارآفرینی برای جوانان نخبه شرایط رشد فراهم شود و امیدواریم بیش از پیش بهتر شاهد این رشد باشیم.

همچنین محمد معید ملک زاده، رئیس دفتر مهندسی و نو آوری سلامت دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: در حال حاضر 30 تیم در مجموعه ما حضور دارند و بیشترین استارت‌اپ‌ها در حوزه آب و انرژی است. عمده شاغلان هم در مقطع کارشناسی و دکترا و در دوره سنی 25 تا 35 سال هستند.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم فضاهایی که برای استارت آپ در نظر گرفته را افزایش بدهیم تا فضای بیشتری در اختیار نخبگان باشد.

او افزود: از جمله فعالیت‌های ایستگاه شریف می توان به نانو و زیست فناوری، آب انرژی ومحیط زیست، خدمات شهری،حمل و نقل، سلامت و فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز