خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «اسنوا» و «هایر» از آینده مبهم شغلی/سخنگوی گروه انتخاب: اسم پالایش را تعدیل نگذارید

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۸۳

کارگران گروه صنعتی انتخاب از بیکاری و تعدیل می‌هراسند اما کارفرما می‌گوید: فعلاً مشکلی نیست و به تولید ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران گروه صنعتی انتخاب در استان اصفهان از فرارسیدن موج تعدیل‌ها نگرانند. این کارگران گفتند: خیلی از کارگران از ابتدای سال جاری بیکار شده‌اند؛ تعدادی نیز در ماه گذشته شغل خود را از دست داده‌اند. ما از تداوم این روند می‌ترسیم و نگرانیم که نکند بیکاری یقه همه ما را بگیرد.

محمدی (رئیس شورای اسلامی کار این واحد صنعتی) که تولیدکننده برندهای لوازم خانگی مانند «اسنوا» و «هایر» است، در ارتباط با نگرانی‌های همکاران خود و اوضاع کارخانه گفت: وضعیت اقتصاد و تولید همه جا خراب است؛ واحدهای صنعتی با مشکل مواد اولیه روبرو هستند؛ اجناس مورد نیاز، هم گران شده‌اند و هم کمیاب و در مواردی حتی نایاب؛ یک بوروکراسی عریض و طویل برای تولید به وجود آمده‌است و هر روز یک عده‌ای از کارگران با چشم گریان، کارخانه‌‌ها را ترک می‌کنند.

این فعال کارگری، اوضاع تولید و صنعت در ایران را مثل آبی می‌داند که از سرچشمه به مشکل برخورده؛ وقتی سرچشمه‌ها را بسته‌اند، طبیعی‌ست که نمی‌شود انتظار داشت جریان آب مثل سابق باشد.

او گفت: باید اوضاع اقتصاد به صورت کلی بهبود پیدا کند وگرنه نمی‌شود از کارفرمایان انتظار زیادی داشت. نمی‌شود از کارفرمای یک واحد انتظار داشت که خانه و زندگی‌اش را بفروشد و خرج دستمزد کارگران کند. مشکل از جای دیگری‌ست باید مشکلات تولید به صورت اساسی حل شود.

 حمیدرضا غزنوی (سخنگوی گروه صنعتی انتخاب) ضمنِ تکذیب بیکاری کارگران گفت: یک هفته کارگران را به مرخصی تابستانه فرستادیم ولی مشکل خاصی وجود ندارد. کارگران این واحد صنعتی مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تعدیلی صورت نگرفته، افزود: اینکه نیروهایی که خوب و کارآمد نیستند، از کارخانه می‌روند و نیروهای بهتر می‌آیند، اسمش تعدیل نیست. کاری که ما انجام داده‌ایم فقط «پالایشِ نیروی انسانی» است و براساس ارزیابی عملکرد کارگران صورت می‌گیرد.

غزنوی البته مشکلات مواد اولیه و نقدینگی را تایید کرده و گفت: این مشکلات در حال حاضر در تمام کارخانجات و واحدهای صنعتی وجود دارد و مختص به هیچ واحد خاصی نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز