خبرگزاری کار ایران

انوشیروان محسنی بندپی:

باید وارد سهامداری و فرابورس شویم و از منافع بنگاه‌ها برای ارتقای خدمات بهره بگیریم/بازنشستگان بیش از هر قشری تحت فشار هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۷۶

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ امروز قدرت خرید آحاد جامعه کاهش یافته است و بازنشستگان بیشتر از همه تحت فشار هستند لذا باید همسان‌سازی را مورد توجه قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بند‌پی در همایش تقدیر از بازنشستگان برتر در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مهمترین ویژگی برگزاری عدالت بحث رفاه اجتماعی است. خوشحالم که مجلس در حیطه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و منزلت رفاه اجتماعی آنان ورود کرده است. از خانم پروانه مافی به ویژه تشکر می‌کنم که در حوزه زنان بازنشسته اقدامات درخوری را انجام داده است.

وی افزود: در وضعیتی قرار داریم که شرایط معیشتی بازنشستگان مناسب نیست. از سویی با افزایش سن نومید به زندگی مواجه هستیم. سن امید به زندگی که در ابتدای انقلاب 57 سال بود حالا به 76 سال برای خانم‌ها و 72 سال برای آقایان رسیده است.

وی افزود: میزان ورودی صندوق بازنشستگی کشوری در حال حاضر 4.9 درصد و میزان خروجی آن 8.8 درصد است که این آمار جای تامل دارد. البته نسبت تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال 54، 25 به 1 یعنی به ازای هر 25 بیمه‌پرداز یک بازنشسته وجود داشت و در سال 96 به ازای هر 6.3 بیمه پرداز یک مستمری‌بگیر وجود دارد که می‌بینیم این نسبت مدام در حال کوچک‌تر شدن است.

بندپی افزود: هم‌اکنون یک میلیون و 400 هزار بازنشسته در صندوق بازنشستگی کشوری و سه میلیون و 400 هزار بازنشسته در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و بیش از 80 هزار بازنشسته در صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد وجود دارد. در کل بیش از 60 درصد از بازنشستگان کشور تحت حمایت این صندوق‌ها هستند اما همچنان افرادی را داریم که تحت حمایت هیچ صندوقی نیستند.

وی افزود: در اجلاسی که به منظور بررسی شرایط بازنشستگان تشکیل می‌دهیم دو کمیته شورای عالی سلامت و امنیت غذا و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی را داریم. اینگونه می‌توانیم تخصصی‌تر بر مسائل بازنشستگان تمرکز کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قدرت خرید آحاد جامعه 30 درصد کاهش یافته است، گفت:‌ در این میان بازنشستگان بیش از سایرین تحت فشار هستند و باید همصحبتی ارگان‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

بندپی با بیان اینکه امروز سن حوادث تلخ جاده‌ای به 31 سال و سن ابتلا به سرطان به 59 سال رسیده است، گفت:‌ در این شرایط پوشش‌های بیمه‌ای مناسب بسیار ضروری است لذا به هر سه صندوق تکلیف کرده‌ایم که ما دغدغه خرید خدمات را از روی دوش آنها برمی‌داریم و همه آحاد جامعه را تحت پوشش بیمه‌ها می‌بریم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق‌ها نباید به سمت بنگاه‌داری بروند، گفت: ما باید از منافع بنگاه‌ها برای ارتقای خدمات خود بهره بگیریم و در کل وارد سهامداری و فرابورس شویم.

اینگونه می‌توانیم خدمات خود را ارتقا دهیم و به شفافیت نزدیک شویم.

وی ادامه داد: باید در صندوق‌ها شفاف‌سازی، افزایش بهره‌وری و انضباط مالی را در دستور کار قرار دهیم و پیگیری کنیم.

بندپی با اشاره به برنامه‌های وزارت خانه برای افزایش قدرت خرید هشت تا ده دهک کم درآمد جامعه گفت: برنامه اول ما این است که نیازهای هشت تا ده دهک اول جامعه را با کالاهایی ارزان قیمت فراهم کنیم. برنامه دوم ما هم این است که به اقشار جامعه و پنج دهکی که بیشتر از سایر دهک‌ها نیازمند حمایت هستند حمایت‌های ویژه ارائه دهیم. این حمایت‌ها شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز