خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت تعاون:

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نقش مهمی در اشتغال فراگیر روستایی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۰۵۰

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اشتغال فراگیر روستایی برای ما خیلی مهم است. در برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه نیز این بخش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، جلسه مشترکی با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی معاونان وزراتخانه، در محل صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن قدردانی از زحمات مجموعه صندوق به ویژه مدیرعامل صندوق، گفت: حضور آقای واعظ مهدوی در اینجا مایه غنیمت است و امیدواریم تحت مدیریت ایشان، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان باعث رضایتمندی هرچه بیشتر کشاورزان و عشایر شود. 

خدادادی افزود: باید کاری کنیم تا این صندوق دچار مشکلات دیگر صندوق‌های بیمه‌ای نشود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان اطمینان خاطر داد که مجلس، بخصوص کمیسیون اجتماعی در کنار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر حضور دارد تا بتوانیم با کمک یکدیگر، مشکلات بوجود آمده را برطرف کنیم.

انوشیروان محسنی‌بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سخنران بعدی این نشست بود و با اشاره به مسائل پیش‌روی در سال ۹۷ گفت: مشکلاتی مانند اشتغال پایدار که در مقابل ما قرار دارد که لزوم همکاری کمیسیون اجتماعی مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: من خودم نماینده بودم و می‌دانم وقتی یک بنگاه اقتصادی در منطقه‌ای تعطیل و یا دچار رکود می‌شود، بیشترین فشار به نمایندگان منطقه وارد می‌شود. بنابراین همه در کنار هم باید تلاش کنیم تا تحریم‌ها نتواند باعث بوجود آمدن مشکلات بیکاری جوانان کشور شود. 

محسنی‌بندپی تاکید کرد: در این میان، اشتغال فراگیر روستایی برای ما خیلی مهم است. در برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه نیز این بخش بسیار مورد توجه قرار گرفته است و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از بازوهای مهم ما در این بخش محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمینه‌های همکاری دولت و مجلس گفت و اضافه کرد: مجلس نقش حمایتی و هدایتی دارد، چون دستگاه‌های اجرایی خالی از انحراف و مشکل نیستند. کمک‌های راهبردی و فکری مجلس نیز بسیار موثر است. زیرا نمایندگان مجلس بیشتر از دستگاه‌های اجرایی به مشکلات مردم واقف هستند و نقش مکملی‌شان هم در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه موثر است.

وی در پایان با ارائه برخی آمارهای مربوط به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه خاطرنشان کرد: از ۷۶۰ هزار خانوار پشت نوبتی که در سامانه نام‌شان ثبت شده است، تا پایان مرداد، ۱۶۰هزار خانوار در مجموع، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی درآمده‌اند و امیدوار هستیم که مابقی نیز تا پایان آبان‌ماه تحت حمایت قرار گیرند.

سخنران بعدی این نشست، واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بود. وی در گزارش خود به نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم این جلسه باعث همسویی و هماهنگی بیشتر شود تا بتوانیم خدمت بیشتری به روستائیان و عشایر کشور ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق صحبت‌های خود را در چهار بخش ارائه داد که عبارت بودند از تحلیل خلاصه وضعیت اقتصادی و اجتماعی روستائیان، محاسبه و تحلیل بخشی از نابرابری‌ها، تبیین و تحلیل شرایط بیمه روستائیان، تبیین چالش‌ها و راهبردهای پیش‌رو و نقشی که کمیسیون اجتماعی می‌تواند در ارتقای بهینه‌سازی بیمه روستائیان داشته باشد.

واعظ مهدوی از نابرابری‌های شهر و روستا گفت و تصریح کرد: روستاییان ۵۰ درصد شهری‌ها درآمد دارند و متاسفانه نه تنها بین روستائیان و شهرنشینان فاصله وجود دارد، بین خود روستائیان هم نابرابری وجود دارد. در جدول درآمدها، بین درآمد اولین روستا و آخرین روستا، ۳۵۰ درصد اختلاف وجود دارد.

وی افزود: کل پرسنل صندوق کمتر از سیصدنفر است و عمده کارهای ما از طریق برون‌سپاری و کارگزاری‌ها صورت می‌گیرد که نزدیک به دوهزار کارگزاری در سطح کشور وجود دارد.

مدیرعامل صندوق در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک وزارتخانه و مجلس و تامین بودجه‌های کافی، بتوانیم تعداد بیشتری از کشاورزان، روستائیان و عشایر را بیمه کنیم تا از حداقل خدمات حمایتی و بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز