خبرگزاری کار ایران

خودداری پیمانکار شهرداری امیدیه از بازگرداندن نماینده کارگران فضای سبز به شرایط سابق

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۶۶۵

با صدور رای بازگشت به کار و پرداخت مطالبات معوقه مزدی برای نماینده کارگران فضای سبز شهرداری امیدیه، کارفرمای شرکت پیمانکاری از اجرای احکام صادر شده خودداری می‌کند.

منابع خبری ایلنا از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده کارگران فضای سبز شهرداری امیدیه در اداره کار و دادگستری شهرستان امیدیه خبر می‌دهند.

«سهراب لرکی» یکی از کارگران نگهبان در پارک شهر امیدیه است که در یک سال گذشته به عنوان نماینده حقوقی ۶۴ نفر از کارگران فضای سبز امیدیه در پیگیری مطالبات صنفی همکاران خود از سوی کارفرما تحت فشار قرار گرفته است.

از قرار معلوم از ابتدای دی ماه سال ۹۶ همزمان با تغییر پیمانکار، فشار کارفرما برای منصرف کردن نماینده صنفی کارگران فضای سبز برای پیگیری مطالبات قانونی که در یک دوره انتخابات با نظارت اداره کار انتخاب شده‌اند، بیشتر شده تا جایی که در اردیبهشت ماه سال ۹۷ به مدت ۱۸ روز او تعلیق از کار می‌شود که در نهایت به طرح شکایت در اداره کار و سایر مراجع قضایی منجر می‌شود.

به گفته همکاران آقای لرکی، این اقدام کارفرما به دنبال پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و مطالبات مزدی سال جاری و سالهای گذشته (۹۲ و ۹۳) انجام شده است.

آنها افزودند: با وجود اینکه مدتهاست آقای لرکی حکم بازگشت به کار سابق و دریافت مطالبات مزدی معوقه خود را  از سوی اداره کار و سایر مراجع قضایی دریافت کرده، اما مدیریت شرکت پیمانکاری از اجرای آن خودداری می‌ورزد.

آنها می‌گویند که علارغم اطلاع شهردار امیدیه از وضعیت نماینده کارگران فضای سبز، کارفرمای شرکت پیمانکاری  از اردیبهشت ماه سال جاری شرایط کاری وی را تغییر داده و وی را از برخی مزایای مزدی و اضافه‌کاری محروم کرده و در طول ماه‌های گذشته، پیگیری‌های وی برای بازگشت به شرایط کار سابق با بی‌توجهی کارفرمای شرکت پیمانکاری و شهرداری روبرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز