خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت معوقات کارگران شهرداری امیدیه ادامه دارد/شهردار: دچار کمبود منابع مالی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۸۷۷

حدود ۲۷۰ کارگر پیمانی در مجموعه‌های شهرداری امیدیه تا ۳ ماه معوقات مزدی طلبکارند.

محمدرضا شریفات (شهردار امیدیه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح مطالبات کارگران گفت: کمبود منابع مالی در شهرداری باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است.

او گفت: از شهریور ماه سال ۹۶ که به سمت شهردار شهر امیدیه منصوب شدم، کارگران پیمانی بین ۲ و ۹ ماه  و کارگران روزمزدی تا یک سال معوقات مزدی داشتند. با تامین منابع مالی این مطالبات به مرور به دو تا سه ماه تقلیل یافته است. هچنین کارگران عیدی سال ۹۵ را دریافت نکرده بودند که همراه با عیدی سال ۹۶ همزمان به آنها پرداخت شد.

شهردار امیدیه اظهار داشت: کاهش درآمد شهرداری امیدیه باعث بروز مشکلاتی شده است به همین دلیل هم اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند.

به گفته وی، بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری امیدیه از دریافت عوارض از شرکت نفت تامین می‌شود. در این زمینه می‌توان گفت که شرکت نفت از سال ۹۳ بدهی خود را به شهرداری پرداخت نکرده است و این مطالبات به حدود ۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

شریفات در ادامه گفت: این عوارض آلایندگی یک درصد از فروش نفت است. سهم آلایندگی شرکت نفت درواقع هزینه دارو و درمان مادران و کودکان و کارگران این شهر است.

شهردار امیدیه در پایان تاکید کرد: برای پیگیری مطالبات شهرداری، نیازمند حمایت وزارت اقتصاد و دارایی و مسئولان شهرستانی و استانی هستیم و در صورت عدم پرداخت عوارض الایندگی توسط شرکت نفت، مطالبات خود را از طریق ماده ۷۷ پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز