خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در مطالبات مزدی کارگران شهرداری امیدیه

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۲۵۱

مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه نزدیک به 260کارگر شهرداری امیدیه در استان خوزستان هنوز ادامه دارد.

 منابع کارگری ایلنا در شهرداری امیدیه گزارش دادند، این کارگران که در شهرداری امیدیه و سازمان‌های وابسطه به آن به صورت پیمانی ، قراردادی وروزمزدی مشغول کارند. 2 تا 5 ماه حقوق معوقه طلب دارند.

کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است،در ادامه افزودند: از مجموع 260 کارگر شاغل در مجموعه شهرداری امیدیه  حدود 30 نفر به صورت روزمزدی  مشغول کارند که دست کم 5 ماه از مطالبات مزدی آنها به تاخیر افتاده است ، مابقی کارگران که بصورت قرار دادی وپیمانی در بخش خدمات وفضای سبز وسایر سازمانهای وابسطه به شهرداری امیدیه مشغول کارند 2 ماه مزد معوقه طلبکارند.

به گفته آنها پیش از این مجموع مطالبات کارگران قرار دادی وپیمانی به 5 ماه می رسید که طی چند ماه گذشته  حدود 3 ماه از مطالبات مزدی آنها پرداخت شده است .

برپایه اطلاعاتی که به نقل از این کارگران شهرداری امیدیه در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است؛ جدا از معوقات مزدی کارگران روزمزی،این دسته از کارگران فاقد قرار داد کار مشخص بوده وبیمه تامین اجتماع هم ندارند.

همچنین طبق اظهارات کارگران شهرداری امیدیه  به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد در دست کم 5 ماه گذشته با مشکلات مالی و خانوادگی روبرو شده‌ایم.

به گفته وی آن‌ها بار‌ها از شهردار و شورای شهر درخواست کرده‌اند که حقوق معوقه را پرداخت نمایند ولی تنها قول می‌دهند و در عمل ما را فراموش کرده‌اند.

همچنین از قرار معلوم علاوه بر تاخیر2تا5 ماهه در پرداخت دستمزد 260 کارگر ، پیمانکار  سابق بخش خدماتی وفضای سبز شهرداری امیدیه  در پرداخت حق سنوات سال 92به همراه حق مرخصی ویک  یک ماه حقوق فروردین ماه سال 93 به 64 کارگر بدهکار است وکارگران در این زمینه به مراجع قضایی شکایت کرده اند.

به گفته کارگران با وجود آنکه مراجع قضایی خوزستان حکم به پرداخت مطالبات کارگران از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری (شمس گستر جنوب)کرده است اما پیمانکار  سابق توجه ای به این موضوع ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز