خبرگزاری کار ایران

در گفتگوبا یکی از کارگران شهرداری امیدیه مطرح شد؛

انتقاد از بکار گیری کارگران بازنشسته در مجموعه شهرداری امیدیه

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۵۳۴

یکی از کارگران شاغل در شهرداری امیدیه واقع در استان خوزستان از بکارگیری مجدد کارگران بازنشسته دراین مجموعه شهرداری وسازمانهای وابسته به آن انتقاد کرد.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: شهرداری امیدیه حدود 20 تا30کارگری که از مجموعه شهرداری وسازمانهای وابسطه به آن بازنشسته شده اند را دوباره بکار گرفته وجایگزین نیروهای جوان و بیکار کرده است.

او با بیان اینکه بکارگیری نیروهای بازنشسته در شهرداری امیدیه از سه سال پیش رواج یافته است، افزود: بهره گیری از نیروهای بازنشسته در مشاغل سخت نوعی سوء استفاده و سودجویی است چرا که راه گریزی برای کارفرمایان در پرداخت هزینه‌های قانونی استخدام کارگران بیکار فراهم می‌آورد.

این کارگر مزایای شغلی که برای استخدام بازنشستگان مورد نیاز نیستند را رعایت حداقل دستمزد قانونی، پوشش بیمه، اضافه‌کاری و… ذکر کرد و افزود:شهرداری امیدیه با استخدام کارگران بازنشسته که این قبیل مزایا را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند، در هزینه‌های استخدام نیروی انسانی به طور قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی می‌کنند و در عین حال فرصت‌های موجود شغلی را از کارگران آماده به کار دریغ می‌کنند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران شهرداری امیدیه سخن می‌گفت با بیان اینکه علی رغم تصریح قانون در خصوص منع بکارگیری مجدد بازنشستگان و افراد بازخرید شده، هم اکنون حدود 20 تا30 نفر از نیروهای شاغل شهرداری امیدیه  را کارگران بازنشسته تشکیل می‌دهند،در خاتمه افزود: میلیون‌ها جوان بیکار تحصیل کرده در کشور وجود دارند که کسی به فکر آن‌ها نیست و بکارگیری افراد بازنشسته ظلم آشکاری در حق آنها و خانواده‌های‌شان است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز