خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مواد اولیه تا یک هفته دیگر به گروه ملی فولاد ایران می‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۰۶۷

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: به کارگران فولاد ملی ایران حق می‌دهم. زندگی با ۴ ماه حقوق معوق سخت است اما مواد اولیه گروه ملی فولاد اهواز از طریق فولاد خوزستان تا هفته آینده تامین می‌شود.

کسری غفوری (گروه ملی صنعتی فولاد ایران) درگفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مشکلات نبود مواد اولیه ظرف یک هفته حل خواهد شد، گفت: من امروز گلایه‌مندی پرسنل و کارگران گروه ملی را کاملاً تأیید می‌کنم. به هر حال ما در شرایطی زیست می‌کنیم که اگر کارگر و کارمندی ۴ ماه حقوقش به عقب بیفتد؛ علی الخصوص در استان خوزستان با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهد شد. این کارگران حق دارند که گلایه داشته باشند.

وی ادامه داد: من نزدیک به ۲ ماه است که به گروه ملی آمده‌ام. این حضور من با آگاهی به شرایط بحرانی کاری و کارگری گروه ملی بوده است. به این علت که در توانایی­‌های خودم می­‌دیدم که بتوانم مشکلات گروه ملی فولاد ایران را با همکاری ‍پرسنل شریف و کارگران زحمتکش گروه ملی حل کنم، پا به میدان گذاشته­‌ام.

غفوری گفت: گروه ملی با توجه به اینکه مالکیت فولاد را در خودش گنجانده است، روزگاری به عنوان نگین فولاد کشور و صنعت در کشور مطرح بوده است و حالا بنا بر دلایلی که در همه این سالیان گذشته اتفاق افتاده؛ رو به افول رفته است. در حقیقت می­‌توان گفت چراغ گروه ملی فولاد خاموش شده است.

غفوری درمورد برنامه­‌های مدیریتی که برای حل بحران کروه ملی فولاد درنظر گرفته شده است؛ بیان کرد: یکی از برنامه­‌های پیش‌رو این است که هرچه سریعتر تولید مجدداً در گروه ملی به روزهای اوجش بازگردانیم. در این راستا موفق شدیم با تمام مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها که وجود داشت از وزارت صنعت و معدن ۴۰ هزار تن مواد اولیه شمش تامین کنیم. ما مواد اولیه را از فولاد خوزستان تهیه می‌کنیم که خارج از بورس تامین می‌شود.

وی ادامه داد: این مستلزم این است که یکسری ضمانتنامه‌ها در اختیار شرکت فولاد خوزستان قرار بگیرد که متاسفانه با توجه به اینکه حساب­‌های گروه ملی بدهی سنگین چند هزار میلیاردی دارد؛ ما هیچ ضمانتنامه معتبری نداشتیم. با کمک بانک ملی و مدیران استانی توانستیم دو فقره چک از بانک ملی بگیریم تا تضمین­‌ها به فولاد خوزستان داده شود.

وی با بیان اینکه در ظرف دو روز آینده تظمین­‌ها به فولاد خوزستان داده می‌­شود؛ ادامه داد: پس از آن فولاد خوزستان بایستی به ما ماهانه ۴ هزار تن شمش فولاد بدهد. این ۴۰ هزار تن در چهار قسمت ده تنی به گروه ملی فولاد داده می­‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز