خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اسدآباد مطرح کرد:

اگر امروز می‌گوییم ربیعی نباشد، دلیل داریم/برنامه‌های اشتعال در دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۱۱۴

رنجبرزاده خطاب به ربیعی گفت: آقای ربیعی شما صندوق‌های بیمه‌ای را تضعیف کردید. آمار شما از وضعیت آنها کذایی است. شما باید پاسخگو باشید که برای اجرای سند ملی کار شایسته چه کردید؟ قانون تکالیف خود را در این بخش مشخص کرده است. اقدامات شما همچنین موجب تضعیف گفتمان سه‌جانبه‌گرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر رنجبرزاده (نماینده اسدآباد در مجلس شورای) که در جایگاه مخالف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت می‌کرد، گفت: جناب آقای وزیر ماندگاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چه قیمتی؟ چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟ شما مسیری می‌روید که نمایندگان مجلس را به چالش می‌برد.

رنجبرزاده افزود: آقای ربیعی مسئولیت چیست که اینقدر تلاش می‌کنید به هر قیمتی آن را حفظ کنید و در وزارتخانه بمانید؟ اگر امروز می‌گوییم آقای ربیعی شما دیگر نباشید برای آن دلیل ندارید. شما در پایان سال 96 تنها 300 هزار شغل واقعی ایجاد کردید که این یعنی از یک میلیون شغلی که وعده داده بودید، تنها 30 درصد آن محقق شده است.

وی افزود: آقای ربیعی لازم است که به حوزه‌های خود سرکشی کنید و اتاق‌های فکر خود را وارسی کنید.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو ساعت کار در هفته شغل محسوب نمی‌شود، گفت: دو ساعت کار پول رفت و آ‌مد جوانان را هم فراهم نمی‌کند چه برسد به اینکه بخواهد برای آنها شغل باشد. آقای ربیعی شما جامعه بیکاران را آنقدر گسترش دادید که حالا واقعا می‌توانید ادعا کنید که وزیران بیکاران هستید. امروز تنها 30 درصد از اشتغال کشور در ا ختیار شماست.

رنجبرزاده افزود: بخش عمده‌ای از بحران‌های اقتصادی کشور بر گردن شماست شما باید پاسخگوی اشتغال کارگران باشید. ما نمایندگان چشم‌های خود را با خاک پای کارگران سرمه می‌گیریم.

وی با بیان اینکه شما دائم می‌گویید به من پول بیشتر و سرمایه بیشتر ندادند، گفت: آقای ربیعی پول مساوی اشتغال نیست. از 15 آیتم موثر در ایجاد اشتغال آخرین آیتم آن پول است. اشتغال در درجه اول برنامه، اندیشه و نظم می‌خواهد.

نماینده اسدآباد افزود: شما سه برنامه اشتغال‌زایی داشتید: طرح استاد – شاگردی، مهارت و کارورزی. یکی از آنها در دیوان عدالت اداری ابطال شد و دیگری هم در حال ابطال است. تمام کسانی که در طرح‌های شما اشتغال پیدا کردند به هزار نفر هم نمی‌رسند.

وی تصریح کرد: این در شرایطی است که همین‌ها هم باید دستمزد 200 هزار تومانی برای شما کار کند.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگانا مجلس دغدغه ملت دارند و با خون شهدا پیمان بسته‌اند تا نگذارند در کشور چنین مصیبت‌هایی پیش بیاید، گفت: ما نمی‌گذاریم که در دولت وزیر ضعیف حضور داشته باشد. وزیر ضعیف دولت را تضعیف می‌کند و دولت ضعیف نظام را ضعیف‌ می‌کند.

رنجبرزاده تصریح کرد: آقای ربیعی شما 300 درصد از منابع اقتصادی کشور را در اختیار دارید با آن چه کردید. همین حالا کل درآمد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در سال 96، دو هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. این در شرایطی است که سال 92 درآمدهای شستا 2600 میلیارد تومان است. این یعنی گرفتاری و بحران در صندوق‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی این صندوق‌ها به خطر افتاده است. اشتغال را هم با خود به بحران کشانده‌اند.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای ربیعی برای اشتغال آژیر پوچ نکشید، گفت: هزینه‌های وزارتخانه شما 200 درصد رشد داشته است. منابع شما 88 هزار میلیارد تومان و مصارف شما اندکی بیشتر بوده است این به چه معنی است؟ کارگران ما به چه امید داشته باشند؟ ما وقتی اینها را می‌شنویم قلب ما به درد می‌آید. شما باید پاسخگو باشید.

وی خطاب به ربیعی گفت: آقای ربیعی شما صندوق‌های بیمه‌ای را تضعیف کردید. آمار شما از وضعیت آنها کذایی است. شما باید پاسخگو باشید که برای اجرای سند ملی کار شایسته چه کردید؟ قانون تکالیف خود را در این بخش مشخص کرده است. اقدامات شما همچنین موجب تضعیف گفتمان سه‌جانبه‌گرایی شده است.

رنجبرزاده افزود: آقای ربیعی کارگر کسی نیست که من و شما دست به سر و رویش بکشیم کارگر همان‌هایی هستند که در اصناف کارگری و تشکل‌ها حضور دارند و مطالبه‌گری می‌کنند. اینها بارها به نزد ما آمدند و گفتند که با اقدامات شما مخالف هستند.

رنجبرزاده با بیان اینکه 30 درصد از اقتصاد مقاومتی در دستان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و حالا آقای ربیعی می‌گوید به ما ربطی ندارد، گفت: من تاکید می‌کنم که متولی اشتغال شما هستید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز