خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

استیضاح براساس خواسته‌های نامعقول برخی نمایندگان، باج‌خواهی است/چرا دست از جیب کارگر بیرون نمی‌کشند؟

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۷۰

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران گفت: شرایط کنونی مصداق این شعر است "گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری". اهداف را گم کرده‌اند. آیا مشکلات مردم وزارت کار است؟ نان مردم با وزارت کار است؟ مشکلات اقتصادی مردم ناشی از وزارت کار است؟ تورم و گرانی و مشکلات ارز و سکه از وزارت کار است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل حق‌پرستی (دبیر اجرایی خانه کارگر تهران) در حاشیه طرح استیضاح علی ربیعی در مجلس شورای اسلامی که به یکباره در روزهای اخیر اعلام وصول شده و جلسه آن نیز در روز چهارشنبه برگزار می‌شود، گفت: مشخص است در این اوضاع و وضعیت بد اقتصادی که بیشترین ضربه را کارگر و قشر ضعیف خورده، شایسته نیست ربیعی که مسئول و متولی کارگران است، به استیضاح کشیده شود. این امر براساس خواسته‌های نامعقول برخی نمایندگان، باج‌خواهی است نه کار راه‌اندازی.

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران گفت: ما کارگران بازیچه شده‌ایم. از طرفی اموال ما را می‌برند و از طرف دیگر وزیر ما را استیضاح می‌کنند و ما را مورد اتهام قرار می‌دهند. دلار، شرایط بد اقتصادی، سکه و ... به وزارت کار مربوط نیست. متولی تورم و گرانی سیستم اقتصادی، بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و بخش صنعت است و آنها باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اصل مسائل اقتصادی است. ما دچار پارادوکس اقتصادی شده‌ایم و توان پاسخ به حداقل نیازها را نداریم. در این شرایط وزیر کار باید درخواست و مطالبه داشته باشد. باید افزایش دستمزد طبق تورم داشته باشیم تا هرچه تورم بالا می‌رود حقوق کارگر نیز بالا برود. سالی چند بار شاهد افزایش قیمت هستیم؟ اما سالی چند بار گرانی را تجربه می‌کنیم؟ ما انتظار داریم منافع مردم را ببینند و نگران مردم برای گذراندن عمر و زندگی باشند.

حق‌ پرستی گفت: ما از مسئولان درباره وضعیت کارگران سوال داریم. چرا افزایش دستمزد کم است در صورتی که شاهد افزایش بی‌رویه موارد مصرفی روزمره هستیم و چرا باید کارگر برای نیازهای حداقلی خود و سفره‌اش دچار مشکل باشد؟ استیضاح فقط یک حرکت برای به بیراهه بردن و سیاسی‌کاری است. مشکلاتی را که باید از طریق مسئولان حل کنیم به سمتی سوق می‌دهیم  که ربطی ندارد. اینها بی‌تدبیری نمایندگان درباره مسائل مربوط به مشکلات مردم است و نمی‌دانم این افکار از کجا آمده است. 

وی ادامه داد: قرار بر این بود بخش اقتصادی دولت به مردم توضیح دهد. شرایط کنونی مصداق این شعر است "گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری". اهداف را گم کرده‌اند. آیا مشکلات مردم وزارت کار است؟ نان مردم با وزارت کار است؟ مشکلات اقتصادی مردم ناشی از وزارت کار است؟ تورم و گرانی و مشکلات ارز و سکه از وزارت کار است؟

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران در ادامه گفت: شرایط ما را چه کسی باید پاسخگو باشد؟ نمایندگان مردم محترمانه همانطور که مردم محترمانه به آنان رای دادند، مشکلات مردم را حل کنند و اصل موضوع را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: مگر ربیعی پنج ماه پیش استیضاح نشد؟ همین سوالات را مطرح کردند و پاسخ گرفتند. چه اتفاق جدیدی رخ داده؟ آیا مشکل با استیضاح برطرف می‌شود؟ اگر اینگونه بود پنج ماه پیش نیز این اتفاق می‌افتاد. این عمل بیهوده چرخیدن و اتلاف وقت است. از زمان شروع تا پایان استیضاح چه مقدار هزینه صرف می‌شود؟ چرا هزینه‌ها را تکرار می‌کنید؟ چرا دست از جیب کارگر بیرون نمی‌کشید؟

حق‌پرستی در پایان گفت: در نهایت اگر وزیر رای نیاورد، مشکل کارگر حل می‌شود؟ با گروکشی نمی‌شود وزیر استیضاح کرد. استیضاح براساس خواسته‌های نامعقول برخی نمایندگان، باج‌خواهی است نه کار راه‌اندازی. برای مثال درخواست احداث بیمارستانی را دارند که طرح توجیهی ندارد. چرا این بیمارستان با پول کارگر و مستمری‌بگیران باید احداث شود؟چرا با پول نفت بیمارستان نمی‌زنید؟ چرا دست از جیب کارگر بیرون نمی‌کشید؟ دست در جیب کارگر هنر و انصاف نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز