خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

استیضاح به صلاح نیست و ما آن را محکوم می‌کنیم/چه کسی وکلای ملت را بازخواست می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۸۱۲

رییس کانون هماهنگی شوراهای کار استان خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط کنونی که هر روز سفره معیشتی کارگر کوچکتر می‌شود، زمان استیضاح و نقد مغرضانه نیست. جامعه کارگری بیش از گذشته نیازمند آرامش است.

احسان سهرابی (رییس کانون هماهنگی شوراهای کار استان خراسان رضوی) در خصوص استیضاح علی ربیعی به خبرنگار ایلنا گفت: باتوجه به شرایط کنونی که هر روز سفره معیشتی کارگر کوچکتر می‌شود، زمان استیضاح و نقد مغرضانه نیست، جامعه کارگری بیش از گذشته نیازمند آرامش است. این استیضاح غیرمنطقی، حرکتی سیاسی است که منتج به نتیجه مثبت نمی‌شود.

وی افزود: این استیضاح غیراخلاقی و غیرمنطقی است. نقد باید سازنده باشد. تمام مشکلات در حوزه کار مربوط به وزارت کار نیست. وزیر صنعت و مجلس هم همگی در این شرایط مقصرند.

احسان سهرابی ادامه داد: در شرایطی که عده‌ای در خارج از مملکت به دنبال بر هم زدن آرامش انقلاب هستند و ما را تحت فشار قرارداده‌اند، این استیضاح به هیچ عنوان به صلاح نیست و ما آن را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: کار نمایندگان سطحی است. اگر دلشان به حال کارگر سوخته چرا بند «و» تبصره هفت قانون بودجه را تصویب کردند؟ این قانون دست‌اندازی به اموال تامین اجتماعی و کارگران است و مصداق بارز حق‌الناس محسوب می‌شود. کارگر بیمه‌شده‌ای که هر ماه حق بیمه پرداخت می‌کند نگران آینده‌اش است که آیا در آینده صندوق پول دارد و به او بازنشستگی می‌‌دهد یا خیر؟، به این موارد باید اهمیت بدهند.

احسان سهرابی افزود: مجلس وکیل ملت است. آیا در مجلس اصل ۷۵ قانون اساسی را رعایت می‌کنید؟ طرحی که ارائه می‌دهید آیا بودجه دارد؟ غیر از این است که کار مضاعف و بودجه اضافی به تامین اجتماعی تحمیل می‌کنید؟

وی در پایان گفت: وکلای ملت هم  باید پاسخگو باشند که آیا عملکردتان درست است؟ چه کسی شما را بازخواست می‌کند؟ در حوزه انتخاباتی خود چه می‌کنید؟ لوایح سربار برای دولت را چرا تصویب می‌کنید؟ دولت نیز باید پاسخگو باشد چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، رویکرد من صنفی است. همچنین سران سه قوه باید پاسخگو باشند. آیا با اختلاس‌گران برخورد می‌شود؟ تورم از جنگ خطرناک‌تر است. چرا اختلاس‌گر را اعدام نمی‌کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز