خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

با سیبل کردن ربیعی زمینه پایین کشیدن دولت را فراهم می‌کنند/ وزرای اقتصاد و صنعت را استیضاح کنید

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۷۷

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی گفت: عملکرد ربیعی به سبب میراثی که از دولت‌های قبل برجای مانده، در خیلی از موارد درخشان نبود اما راه اصلاح امور استیضاح ربیعی و زمین زدن دولت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر چمنی درباره نگرانی‌های که از استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقطع فعلی وجود دارد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه دولت نتوانسته از پس چالش‌هایی همچون بالا رفتن نرخ ارز و گرانی اقلام خوراکی برآید، این نگرانی وجود دارد که با عملی شدن استیضاح و برکناری آقای ربیعی، بار دیگر تنظیم سیاست‌های رفاهی برهم بریزد.  

وی افزود: نمایندگان مجلس با اقدامات سیاسی در حال بی‌عرضه نشان دادن دولت هستند، شاید خودشان متوجه این موضوع نباشند اما آنها با سیبل کردن ربیعی زمینه پایین انداختن دولت را فراهم می‌کنند؛ آنهم در شرایطی که کشور به سبب جنگ اقتصادی که آمریکا و متحدانش علیه راه انداخته‌اند، در تهدید است و لذا نیاز به نمایش نوعی از همبستگی دارد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ربیعی زمانی بر سر کار آمد که کمتر کسی حاضر بود که متولی یک وزارتخانه عریض و طویل پر از مشکل و فروپاشیده شود، گفت: البته عده‌ای همواره در اندیشه تسخیر و تصاحب هر سه بخش تعاون، کار و رفاه هستند چراکه برای آنها لقمه‌ای چرب است و راحت از گلو پایین می‌رود. اما پس از پایان دولت دهم و جنجال‌هایی که بر سر شستا و پرونده واگذاری شرکت‌های آن به بابک زنجانی راه افتاده بود، کسی حاضر نبود که بیاید و مسئولیت این وزراتخانه را  قبول کند.

وی افزود: البته عملکرد ربیعی به سبب میراثی که از دولت‌های قبل برجای مانده، در خیلی از موارد درخشان نبود. ما این موضوع  را درک می‌کنیم. فعالان کارگری در جایی که لازم بوده از آقای ربیعی انتقاد کرده‌اند، اما راه اصلاح امور استیضاح ربیعی و زمین زدن دولت و بی‌اعتبار کردن آن نیست.   

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه اگر هم قرار بر استیضاح بود باید وزرای صنعت و اقتصاد را استیضاح می‌کردند، گفت: وزرای صنعت و اقتصاد به صورت مستقیم در به وجود آوردن التهابات سهم داشته‌اند، چرا آنها را بازخواست نمی‌کنند؟ چرا آنها را به صحن علنی مجلس نمی‌آورند؟

 رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی در پاسخ به این پرسش که به ربیعی انتقاد می‌شود که عملکرد شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) شفافیت لازم را ندارد و شستا به جای پاسخگویی به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به عنوان سرمایه‌گذاران در این صندوق، اقتصاد کشور و بازار ارز را برهم ریخته است، گفت: درست است که شستا تا به حال یک گزارش شفاف از عملکرد خود به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارائه نکرده است اما مشکل نمایندگان مجلس با شستا و صندوق‌های بازنشستگی به عملکرد غیرشفاف آنها بازنمی‌گردد.

وی افزود: نمایندگان از پذیرفته نشدن انتصاب‌های اطرفیان خود در هیات مدیره این شرکت‌ها ناراحت هستند و حالا می‌خواهند توپ را به زمین ربیعی بی‌اندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز