خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نمایندگان مجلس موقعیت‌سنج نیستند/جامعه کارگری به دنبال بهبود دستمزدها و ثبات کاری است

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۰۲

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند کارگران به دنبال امنیت شغلی و بهبود دستمزدها هستند نه استیضاح وزیر.

ابوالفضل فتح‌اللهی (رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور) در اعتراض به استیضاح وزیر کار به خبرنگار ایلنا گفت: استیضاح حق مسلم نمایندگان مردم است اما این حق نمایندگان در بحث وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به‌جا استفاده نشده و بدون درنظرگیری موقعیت زمانی بوده‌ است. باتوجه به شرایط اقتصادی موجود مملکتی، نمایندگان به‌جای بهبود شرایط به اموری پرداخته‌اند که چندان ضرورت ندارد.

وی ادامه داد: مواردی که وزیر کار برای آن استیضاح می‌شود ازجمله مواردی نیست که مستقیم به وزیر کار مرتبط باشد.

وی گفت: سال گذشته وزیر کار را استیضاح کردند. حال چند ماه بعد دوباره او را به استیضاح کشانده‌اند. این یعنی در موقعیت‌سنجی، نمایندگان ضعیف عمل کرده‌اند. جامعه کارگری به دنبال بهبود دستمزدها و ثبات کاری است. با این حواشی که ایجاد شده، وزیر کار نمی‌تواند آنطور که باید به وضع کارگران رسیدگی کند.

ابوالفضل فتح‌اللهی، کارگران را قایل به ثبات دانست و گفت: اگر استیضاح صورت بگیرد و وزیر جدید بیاید تغییری در وضع کارگران ایجاد نمی‌شود چراکه وزیر جدید تا بیاید و به امور رسیدگی کند؛ زمان زیادی می‌برد و این کمک‌کننده به وضع کارگران نیست زیرا قطعا تا چند ماه وزراتخانه با سرپرست اداره خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز