خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وزیر بهداشت برای استیضاح علی ربیعی لابی کرده/مجلس این دوره همراه با مردم و کارگران نبوده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۷۳

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان علت استیضاح وزیر کار را لابی‌گری‌های وزیر بهداشت دانست و گفت: مجلس با این اسنتیضاح در حقیقت خود را باید برای استیضاح آماده کند.

ناصر شهبازی (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) در واکنش به استیضاح وزیر کار در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: موضع‌گیری‌های اخیر مجلس خلاف حقوق ملت بوده‌ است. مجلس این دوره همراه با مردم و کارگران نبوده است و دایما فرصت‌های خود را می‌سوزاند. نگاه‌ نمایندگان لیبرالیستی است.

وی ادامه داد: اعتقادات ما بر این است که مجلس باید به کارگران نگاه کند. کارگران یک قشر کم جمعیت در کشور نیستند. بالای 90درصد مردم این کشور کارگرند. این نمایندگان اگر نمایندگان کارگران نیستند، پس نماینده چه گروهی از مردم هستند؟

شهبازی، استیضاح وزیر کار را استیضاح کارگران دانست و ادامه داد: مجلس حواسش باید باشد که با این کار به کارگران سیلی می‌زند. به گونه‌ی کسانی سیلی می‌زند که رای خود را از آن‌ها گرفته‌اند. نمایندگان در انتخابات بعدی مجلس نتیجه کار خود را خواهند دید. حافظه‌ی کارگری، افرادی که وزیر کار را به استیضاح کشیده‌اند را به خاطر خواهد داشت. این اقدام آن‌ها بدون پاسخ نخواهد بود.

وی دلایل استیضاح وزیر کار را لابی‌گری‌های وزیر بهداشت دانست و گفت: در درون دولت وزارت بهداشت در این زمینه به کارگران سیلی زده است. وزیر بهداشت با باج دادن به نمایندگان مجلس حرکتی را برای حذف وزیر کار شروع کرده‌است.

این فعال کارگری، اقدام مجلس برای استیضاح وزیر را در واقع استیضاح مجلس بیان کرد و افزود: اگر مجلس جلوی استیضاح وزیر کار را نگیرد؛ خودش را به پای میز استیضاح کشیده‌ است.

وی درگیری‌های جناحی را دلیل اصلی استیضاح دوباره وزیر کار دانسته و بیان کرد: تصویب بند «ز» و قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری همگی در مجلس‌ها تصویب شده‌اند. پس چنین مجالسی نمی‌توانند داعیه‌دار حمایت از کارگر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز