خبرگزاری کار ایران

محجوب در تبریز:

جامعه‌کارگری مقابل استیضاح خواهد ایستاد

دبیرکل خانه‌کارگر تاکید کرد که جامعه کارگری مقابل استیضاحی که برخلاف احترام افراد به قانون باشد خواهد ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در گردهمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نهادهای اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: در طرحی متاسفانه در مجلس‌های گذشته تصویب شده که نتوانست صندوق آینده‌سازان آذربایجان‌شرقی را حل کند.

وی ادامه داد: این صندوق که متاسفانه راه صندوق فولاد را دنبال می‌کند، قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان خود نیست. این صندوق متاسفانه بیشترین عضوگیری را در آذربایجان‌شرقی داشته  و بنا به دستورالعمل‌های سازمان تامین اجتماعی دولت قبل شکل گرفته است.

دبیرکل خانه کارگر همچنین متذکر شد: فرار از قانون بیمه اجباری در دولت گذشته مشکل اصلی این‌گونه صندوق‌ها بوده که همین عامل باعث شده این صندوق بیش از سه سال دوام نیاورد.

محجوب همچنین تاکید کرد: جامعه کارگری خوشبختانه به حقوق همه افراد احترام می‌گذارد و افراد باید قانون را ملاک خود قرار دهند.

دبیرکل خانه کارگر درباره مسایل مطرح شده درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی هم خاطرنشان کرد: جامعه‌ کارگری مقابل استیضاح خواهد ایستاد و اگر استیضاحی برخلاف احترام افراد به قانون شکل گیرد، استقامت خواهیم کرد.

ساعی: وزارت‌کار تعامل خوبی با نمایندگان آذربایجان‌شرقی دارد

همچنین نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: هفته‌های گذشته همراه با مجمع نمایندگان که با علی ربیعی جلساتی داشتیم، تعامل بسیار خوبی وزارتخانه با نمایندگان آذربایجان‌شرقی داشت. 

زهرا ساعی ادامه داد: تلاش دولت در این سه ساله بر بحث سه‌جانبه‌گرایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان بود که بحث بسیار مهم جلسات ما را تشکیل می‌داد که در این جلسات بسیاری از مشکلات کارگران تسهیل‌گری شده است.

وی متذکر شد: استان آذبایجان‌شرقی که امروزه به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح است ظرفیت‌های بسیاری در امر صنایع مادر دارا است. معادن بسیاری در این استان وجود دارد که سهم این  استان در دیدگاه‌های ویژه اقتصادی وسرمایه‌گذاری می‌تواند در کشور برای همه نمونه باشد.

ساعی درباره مقوله بیکاری فارغ‌التحصیلان در این استان هم گفت: آمار فارغ‌التحصیلان بیکار در استان آذربایجان‌شرقی حدود 7/7 درصد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم آذربایجان‌شرقی ضمن دفاع از جایگاه حقوقی مردم و ملت در مجلس، تعامل سازنده در امور اقتصادی با وزارت کار خواهیم داشت.

وحدتی:  قوانین را باید به نفع کارگر اصلاح کنیم

همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این گردهمایی گفت: نرخ بیکاری استان آذربایجان‌شرقی حدود 7 درصد است. البته بنده این عدد را هم با احتیاط اعلام می‌کنم.

حمد وحدتی ادامه داد: بررسی دقیق تعیین نرخ بیکاری برای برنامه‌ریزی‌های آینده در استان آذربایجان‌شرقی ضروری است. همچنین نرخ بیکاری بین تحصیل‌کرده‌های استان 42 درصد است در حالیکه آذربایجان‌شرقی استانی تحصیل‌کرده است.

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان استان‌ آذربایجان‌شرقی متذکر شد: می‌خواهیم در مجلس دهم فیش‌های حقوقی را به هم نزدیک کنیم. چند‌ سال است شعار می‌دهیم ولی باید در سال اقدام و عمل، فاصله حقوق‌ها را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم با ارائه لوایح و طرح‌های عملیاتی این موضوع را برای همیشه حل کنیم. هکچنین در سال اقتصاد مقاومتی باید برای از بین بردن مفاسد اقتصادی و بهبود معیشت مردم و افزایش اشتغال، آستین‌ها را بالا بزنیم.

وحدتی در پااین خاطرنشان کرد: قوانین را باید به نفع کارگر اصلاح کنیم و می‌توانیم با این کار  افزایش اشتغال و رشد اقتصادی در کشور را شاهد باشیم.

کد خبر : ۳۹۰۴۰۴