خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آنها که در پی استیضاح وزیر کارند قبلا از ربیعی جواب نه شنیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۸۱

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران در واکنش به استیضاح وزیر کار گفت: رویکرد وزیر کار فعلی کاملا نسبت به جامعه کارگری مشخص است. ربیعی از خود جامعه کارگران است. او به تنهایی نمی‌تواند مسائل بیمه تامین اجتماعی را ساماندهی کند.

اکبر قربانی (دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران) در واکنش به استیضاح وزیر کار گفت: وزیر کار به این علت استیضاح می‌شود که رانت به رانت‌خواران نداده است. این‌هایی که در پی استیضاح وزیر کارند همان‌هایی هستند که وزیر در پی توقعات شخصی از وزیر نه شنیده‌اند.

وی ادامه داد: وزیر چوب این را می‌خورد که روز اول از افرادی که در گروه‌های کارگری مشغول به کار بودند، استفاده نکرد. او به خاطر اینکه انگ رانت نخورد از هم‌حزبی‌های خود استفاده نکرد. ای کاش از فعالان خانه کارگر در وزارتخانه استفاده می‌کرد در آن صورت عملکرد متفاوت نشان می‌داد که جریان از چه قرار است زیرا نمایندگان به او انگ رانت را در هر حال می‌زدند.

قربانی گفت: مشکلات کارگران مربوط به تمامی تیم دولت است نه تنها ربیعی. از همه درخواست دارم اجازه بدهند کسی که از بدنه کارگری است و اهل تولید و حمایت از تولید داخلی‌ست، کارش را انجام دهد و با سنگ‌اندازی‌های مغرضانه مانع او نشوند.

 وی ادامه داد : درحالیکه مردم مشکل اقتصادی دارند، نمایندگان مجلس باید به سراغ وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت بروند چرا به سراغ ربیعی می‌آیند؟ وقتی تحریم هستیم، مواد اولیه وارد نمی‌شود، درنتیجه کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و کارگران بیکار به سفره تامین اجتماعی اضافه می‌شوند‌. در این شرایط وزیر کار چه می‌تواند بکند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران گفت: رویکرد وزیر کار فعلی کاملا نسبت به جامعه کارگری مشخص است. ربیعی از خود جامعه کارگران است. او به تنهایی نمی‌تواند مسائل بیمه تامین اجتماعی را ساماندهی کند. مشکلاتی که مجلس به آن دلایل استیضاح را به آن ارجاع داده است، معضلاتی است که وزیر کار قبلا به آن اشاره کرده‌ اما گوش مجلس به آن بدهکار نبوده است.

وی اضافه کرد: این رویکردها بیشتر مربوط به درگیری‌های سیاسی و جناحی است.

وی در پایان افزود: ربیعی، فردی بسیار اقتصادی، دلسوز نظام، سرباز نظام و زحمتکش برای جامعه کارگری است و ما جامعه کارگری به ایشان اعتماد و اعتقاد داریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز