خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

نبود فرهنگ بیمه در کشور، علت عدم توجه افراد به بیمه اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۲۹

واعظ‌مهدوی گفت: سعی کرده‌ایم اطلاع‌رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر را بیشتر کرده تا از مزایای صندوق و بودجه‌ای که دولت در جهت عضویت بیمه‌شدگان به این صندوق اختصاص می‌دهد، باخبر شوند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) در برنامه زنده روی خط خبر شبکه خبر حضور پیدا کرد.

واعظ‌مهدوی در این برنامه بی‌اطلاعی افراد را علت عدم عضویتشان در صندوق دانست و گفت: سعی کرده‌ایم اطلاع‌رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر را بیشتر کرده تا از مزایای صندوق و بودجه‌ای که دولت در جهت عضویت بیمه‌شدگان به این صندوق اختصاص می‌دهد باخبر شوند.

وی دومین علت عدم توجه افراد به بیمه اجتماعی را نبود فرهنگ بیمه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: گویی ما پیشگویی حادثه در فرهنگمان نهادینه نشده است. خوب است روستاییان و عشایر در جوانی به فکر فردای خود باشند و بدانند حق بیمه‌ای که امروز می‌پردازند پس‌اندازی برای دوران پیری آنها خواهد بود. حقوق بازنشستگی در دوران پیری بسیار مهم است. در حال حاضر حکم بازنشستگی به روستاییان داده می‌شود که موجب افزایش ضریب امنیت اجتماعی و اطمینان به آینده است . بیمه‌های اجتماعی ابتکار دولت در قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است که دولت به عنوان کارفرما حق بیمه روستاییان را می‌پردازد. این فرصت بسیار خوبی برای جوانان کشاورز، روستایی و عشایر است که به عضویت صندوق درآیند و طبق تصمیمات گرفته شده هر چقدر که سنوات بیمه‌پردازی افراد بیشتر شود حقوق بازنشستگی بیشتری دریافت خواهند کرد و بهره بیشتری از چتر بیمه‌های اجتماعی خواهند برد.

واعظ‌مهدوی عنوان کرد: در حدود ۲۰۰۰ کارگزاری در سراسر کشور هست که روستاییان در استان‌های مختلف می‌توانند به آنها مراجعه کرده، و در سطوح مختلف ثبت‌نام نمایند. همچنین از فارغ‌التحصیلان روستایی دعوت می‌شود در مناطقی که کارگزاری وجود ندارد دفاتر کارگزاری تاسیس نموده، و مشغول به کار شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صدور فیش حقوقی برای مستمری‌بگیران صندوق اشاره نمود و گفت: برای کلیه بازنشستگان، مستمری‌بگیران و ازکارافتادگان صندوق فیش حقوقی صادر می‌شود و این فیش حقوقی اعتبار دارد و از آن می‌توانند به عنوان ضمانت‌نامه‌ بانکی استفاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز