خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

فعالان صنایع دستی از حداقل امکانات بیمه‌ای بی‌بهره هستند/بازپرداخت تسهیلات با سود بانکی بالا در توان آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۵۴

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با بیان اینکه تامین منابع مالی در تفاهم‌نامه‌های میان صندوق بیمه‌ای با میراث فرهنگی ضروری است، گفت: فعالان صنایع دستی از حداقل امکانات بیمه‌ای بی‌بهره هستند.

به‌ گزارش ایلنا، سیده حمیده زرآبادی (نماینده حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون صنایع و مجلس) با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی رکوع (روستائیان، کشاورزان و عشایر) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آنچه که در این تفاهم‌نامه‌ها اهمیت دارد تامین منابع مالی آن‌ها است؛ مثلا بارها درخصوص بیمه قالی‌بافان شاهد بودیم که دولت سهم خود را پرداخت نکرده است به همین دلیل صندوق‌ها دچار مشکل شده و از ادامه فعالیت باز مانده‌اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: باید منابع مالی طرح‌های حمایتی کاملا مشخص باشد چراکه تنها در این صورت به نتیجه مشخص می‌رسد.

وی همچنین درخصوص وضعیت بیمه هنرمندان صنایع دستی عشایر و روستایی، اظهار داشت: در رابطه با بیمه صنایع‌دستی‌کاران عشایر و روستایی، مشخص کردن افرادی که از طریق صنایع دستی، اشتغال و فروش دارند اهمیت دارد چراکه تا جامعه آماری آن‌ها مشخص نشود نمی‌توان برای بیمه آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و مجلس، درخصوص مشکلات همیشگی بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت: این مشکلات سبب شده فعالان صنایع دستی با نگرانی فعالیت خود را دنبال کنند و از حداقل امکانات بیمه‌ای با وجود سختی کار بی‌بهره باشند لذا این موضوع باید به طور ویژه ادامه پیدا کند.

زرآبادی کارمزد بانکی تسهیلات برای بیمه این افراد را بالا دانست و گفت: هنرمندان صنایع دستی توان بازپرداخت تسهیلات با سود بانکی بالا را ندارند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، در پایان، به جایگاه جهانی ایران از نظر تنوع و کیفیت صنایع دستی اشاره کرد و تصریح کرد: حمایت از صنایع دستی مثال روشنی از حرکت در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است و اگر روزی درهای این کشور بسته شود، یکی از معدود کالاهایی که تولیدش بدون هیچ وقفه‌ای ادامه می یابد صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز