خبرگزاری کار ایران

انصاری:

درصورت تفکیک وزارت تعاون، دولت برای معرفی وزرای جدید تکلیف خود را بهتر می‌داند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۸۱۴

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در مورد وزارت رفاه و تامین اجتماعی و صندوق‌ها بر این باوریم که اگر سریع در مورد مساله تفکیک وزارتخانه تصمیم گرفته شود، دولت می‌تواند در بحث ترمیم کابینه و معرفی وزرای جدید تکلیف خود را بهتر بداند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، جمشید انصاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از لایحه تشکیل وزارتخانه‌های و تامین اجتماعی و کار و تعاون گفت: مجلس و همه دستگاه‌ها قبول دارند که از پنج الی شش ابرچالش موجود، سه چالش مرتبط به وزارت رفاه است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های بزرگ ما صندوق‌های بازنشستگی است که امروز ما به این صندوق‌ها حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم که با آن حقوق مستمری‌ اعضایش را پرداخت کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد منابع مالی که در بخش رفاهی است به صورت یارانه در این وزارتخانه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: چالش‌هایی مانند بیکاری در این وزارتخانه در کنار موضوع صندوق‌های بازنشستگی و حمایت از اقشار مختلف نیز وجود دارد که باید ما برای اشتغال و رفاه آنها پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.

انصاری ادامه داد: در مورد وزارت رفاه و تامین اجتماعی و صندوق‌ها بر این باوریم که اگر سریع در این موضوع تصمیم گرفته شود، دولت می‌تواند در بحث ترمیم کابینه و معرفی وزرای جدید تکلیف خود را بهتر بداند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: مجلس باید سریع‌تر تکلیف این موضوع را مشخص کند. نمایندگان امروز می‌توانند با دوفوریتی آن موافقت کنند و اگر نظرات و پیشنهاداتی در مخالفت با آن دارند هفته آینده ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز