خبرگزاری کار ایران

انصاری:

نمایندگان مطمئن باشند دولت به مصوبات مجلس عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۵۷

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: درخواست ما از نمایندگان این است که موارد مورد نظر خود را در لایحه دائمی کردن قانون مدیریت و خدمات کشوری بگنجاند و مطمئن باشند دولت به مصوبات مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان صحن علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور اظهار کرد: طبق ابلاغ‌های صورت گرفته به تمامی دستگاه‌ها کلیه پرداختی‌ها باید تا پایان خرداد در سامانه وارد شود و در دسترس مردم قرار گیرند.

وی افزود: یکی از موارد این طرح برای ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی از پرداخت مدیرانی است که این موضوع در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه آمده است و در آن دولت موظف شده است که سامانه‌ای ایجاد کند تا پرداختی‌ها در دسترس عموم قرار گیرند.

انصاری خاطرنشان کرد: به رغم صحبت‌های بعضی از نمایندگان سامانه مذکور توسط سازمان اداری و استخدامی طراحی شده و در اردیبهشت ماه به تمامی دستگاه‌ها از جمله مجلس ابلاغ شد و طی آن خواسته شده کلیه پرداختی کارکنان خود را در خردادماه در سامانه وارد کنند. بعد از وارد شدن اطلاعات زمینه دسترسی عمومی به آنها فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور اظهار کرد: ما از مجلس تقاضا داریم سامانه طراحی شده را بررسی کند که این موضوع طی نامه‌ای رسمی به مجلس ابلاغ شده است. در نهایت دولت به تکلیف خود در ماده ۲۹ برنامه ششم عمل کرده است.

وی ادامه داد: بعد از مطرح شدن موضوع حقوق‌های نجومی در سال ۹۵ برخی مطرح کردند که هیچ اقدامی انجام نشد اما شورای حقوق و دستمزد در ۱۱ مردادماه همان سال طی مصوبه‌ای سقف پرداختی‌های مدیران را مشخص نمود و در ۱۳ مردادماه هم با تصمیم ریاست جمهوری سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل و طی آن مدیریت نظام پرداخت شکل گرفت.

انصاری افزود: از آن روز ساماندهی و مراقبت برای پرداخت حقوق مدیران و مسئولان براساس مصوبه تعیین شده شورای حقوق و دستمزد انجام شد که انشاءالله در جلسه‌ای دیگر مفصلا به آن خواهیم پرداخت اما در حال حاضر موضوع مهم این است که میزان پرداختی‌های فعلی مدیران ارشد کشور کمتر از آنچه است که در این طرح مطرح شده است.

وی گفت: در صورتی که این طرح تصویب شود شاهد افزایش حقوق در بخش‌هایی خواهیم بود که دولت با آنها موافق نیست و نباید مطرح شود. نباید طوری نشان دهیم که پرداختی‌ها در حال حاضر بسیار زیاد است و این طرح می‌خواهد میزان پرداختی‌ها را کنترل کند چون مصوبه شورای حقوق و دستمزد پرداختی‌ها را مشخص و کنترل کرده است. درخواست ما از نمایندگان این است که موارد مورد نظر در طرح را در لایحه دائمی کردن قانون مدیریت و خدمات کشوری بگنجاند و مطمئن باشند دولت به مصوبات مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز