خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

آقای حریرچی خیالتان راحت، کارگران آدرس غلط نمی‌دهند!

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۱۰

یک فعال کارگری در انتقاد به اظهارات معاون وزیر بهداشت گفت: کارگران در مخاطب قراردادن وزارت بهداشت، آدرس غلط نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۲۵ تیرماه، کارگران در اعتراض به دست اندازی‌ها به سازمان تامین اجتماعی مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. نوک پیکان انتقاداتِ کارگران، وزارت بهداشت است که با طرح‌های ناکارآمدی مثل ادغام منابع درمان یا حذف داروهای OTC از پوشش بیمه‌ها، علاوه بر سازمان تامین اجتماعی، منافع بیمه‌شدگان را نیز به خطر می‌اندازد.

حسین حبیبی در ارتباط با برحق بودن مطالبات کارگران و با اشاره به اظهارات حریرچی (معاون وزیر بهداشت) که بعد از این تجمع گفته بود "تشکل‌های کارگری آدرس غلط می‌دهند" اظهار داشت: آقای حریرچی، کارگران آدرس غلط نمی‌دهند؛ آیا وزارت بهداشت با تمام توان در زمان تصویب بند "و" تبصره ۷ قانون بودجه ۹۷ دولت در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان لابی نمی‌کرد تا نه/ بیست و هفتم سهم درمان تامین اجتماعی که متعلق به بیمه‌شدگان و کارگران است (کارگران هر ماه قسمتی از حقوق و درآمد خود را جهت برخورداری از حمایت‌های درمانی و بیمه‌ای در زمان اشتغال و بازنشستگی به سازمان واریز می‌کنند) به حسابی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود؟ آقای حریرچی این قبیل تصمیمات و تعیین سرنوشت اموال کارگران به دولت و مجلس و وزیر بهداشت چه ارتباطی دارد؟ چرا باید سهم درمان بیمه‌شدگان به حساب خزانه‌دار کل کشور که مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی است، واریز شود؟ آن وقت می‌گویید در این سه ماه اتفاقی نیفتاده!

چرا وزارت بهداشت برای دست‌درازی به مال کارگران تا این حد لابی‌گری می‌کند؟!

وی ادامه داد: سهم درمان قسمتی از بیمه کارگران است که آن هم هر ماهه از حقوق‌شان کسر شده و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود؛ یعنی بخشی از حقوق کارگران است؛ یعنی حق‌الناس است که دولت، مجلس و شورای نگهبان به همین دلیلِ حق الناس بودن حق نداشتند حق کارگران را تصرف کنند و حتما شما اطلاع ندارید که وزیر و وزارت بهداشت چرا در معرکه تصرف برای مال خود کردن منابع تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است تا این حد گسترده لابی ورایزنی می‌کردند؟!

حبیبی تاکید کرد: نقش وزارت بهداشت برای این است که بتواند منابع پایدار جهت طرح شکست خورده بیمه سلامت بدست آورد. آقای حریرچی نگویید که اطلاع ندارید که آن وقت اعلام اینکه تشکل‌های کارگری آدرس غلط می‌دهند ناشی از بی‌اطلاعی یا داشتن اطلاعات غلط شماست که به وزیر ودولت نیز غلط اطلاعات می‌دهید.

چگونه ادعا می‌کنید افتخارتان خدمت به کارگران و فقراست؟!

وی در ادامه به دیگر اظهارات حریرچی می‌پردازد: اعلام کردید سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۱ میلیون و۹۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش دارد، اما حدود ۴۰۰ تا۵۰۰ نفر را با اتوبوس از شهرستان‌ها و برخی مناطق تهران مقابل وزارت بهداشت جمع می‌کنند و بدتر از آن می‌گویید واقعا جامعه کارگری همین چند صد نفری هستند که با اتوبوس آورده می‌شوند؟! آقای حریرچی شما هم اطلاعات غلط دارید هم بی‌اطلاع هستید آنهم به دلایل زیر:

 ۱_ بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در تمام کشور ایران حضور دارند، نه فقط در شهر تهران؛ همه هم دارای درد مشترک و منافع مشترک هستند؛ پس حضور کارگران بیمه شده از اقصی نقاط کشور در تجمع مقابل مجلس کاملا درست و منطقی بود.

 ۲_ همین حضور به زعم شما ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفری مقابل وزارت بهداشت، اختلال ترافیکی و حرکتی سایر هموطنان را موجب شده بود اگر بنا بود کل جمعیت میلیونی تحت پوشش بیمه حضور یابند آن وقت شما حساب کنید چه پیش می‌آمد!

 ۳_ تجمع افراد مسن و پابه سن گذاشته باید باعث خجالت شما شده باشد. آیا نمی‌دانید افراد مسن و پا به سن هم حق و حقوق صنفی و اجتماعی دارند؛ هم اینکه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و هم دغدغه دارند؛  دغدغه اینکه با تصویب بند "و" تبصره ۷ قانون بودجه دچار مشکلات و معضلات درمانی و بیمه‌ای مانند عدم دریافت مستمری یا با تاخیرهای طولانی می‌شوند؛ پس حق تجمع برای آنها یک حق صنفی، اجتماعی و شهروندی محسوب می‌شود.

۴_ آقای حریرچی می‌گویید افتخار ما هم خدمت به کارگران و فقرا است؛ وجه قانونی بخشیدن به تصرف و تصاحب منابع تامین اجتماعی به نفع وزارت بهداشت، خدمت به کارگران است یا خیانت به کارگران و منافع ملی؟ آیا نامه ۱۷۶۵۶ رئیس جمهور که دربرگیرنده منافع وزارت بهداشت است، خدمت به کارگران است یا خیانت به کارگران؟ عدم پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت خدمت به کارگران است یا خیانت به کارگران؟

آقای حریرچی خیالتان راحت؛ کارگران آدرس غلط نمی‌دهند!

وی تاکید کرد: دولت و وزارت بهداشت بابت ارائه سرویس درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی طلبکار هستند و لذا حق دارند طلب خود را مطالبه و وصول کنند اما بدون اینکه به حقوق کارگران تجاوز و تعدی کنند.

حبیبی در پایان هشدار داد: آقای حریرچی شما اطلاعات غلط ندهید! تشکل‌های کارگری باتوجه به تصویب بند "و" تبصره ۷ قانون بودجه۹۷ و نامه ۱۷۶۵۶ رئیس جمهور آدرس را درست داده‌اند؛ خیالتان از این بابت راحت باشد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز