خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

ظرفیت ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در صنعت نساجی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۴۰۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ظرفیت ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید امسال در صنعت نساجی کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در آیین افتتاح یک واحد نساجی در مشهد اظهار کرد: نساجی قابلیت ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری در مقایسه با دیگر صنایع دارد و با ایجاد این میزان شغل در سال جاری، نیمی از انتظار دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید در کشور برآورده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت اخیر وارداتی، مشکلاتی را که در زمینه واردات و قاچاق صنایع نساجی در کشور بود، برطرف می‌کند، افزود: فعالان نساجی می‌توانند امیدوارانه تر ادامه فعالیت داده و تولید را بالا برده و بازار داخلی را به دست بگیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به علاوه تولیدکنندگان این بخش باید در روند تولید خود بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای پیرامونی را نیز درنظر داشته باشند.

ربیعی با اشاره به اینکه مشکلات بخش طراحی و رنگرزی منسوجات با همت تولیدکنندگان و بخش صنعت و دانشگاه برطرف شده، بیان کرد: اکنون صنعت نساجی قادر است به رشد خود ادامه داده و سهم ۳۵ درصدی تولیدات خود در بازار داخل را به ۷۰ درصد افزایش بدهد و یک بار دیگر رشد و شکوفایی تولید را تجربه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارآفرینان ایرانی پاسخ گستاخی‌ها و صحبت‌های ترامپ را با توسعه اشتغال و تولید خواهند داد، افزود: آغاز تحریم‌های آمریکا بهار شکوفایی اقتصاد ایران خواهد بود و به زودی این امر ثابت می‌شود.

ربیعی بیان کرد: کاملا قادر به حرکت رو به جلو هستیم و آنچه آمریکا دل به آن بسته و به امید در هم شکستن اقتصاد ایران تلاش می‌کند، با فعالیت کارآفرینان و قهرمانان بخش تولید به ناامیدی بدل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منزوی نهایی در حقیقت خود آمریکا خواهد بود و حتی مردم آمریکا نیز با ترامپ همراه نیستند، افزود: امروز همه جهانیان شخص ترامپ را دارای حرکاتی نسنجیده و مخرب برای صلح و آرامش جهانی می‌شناسند.

وزیر تعاون تاکید کرد: یقینا اقتصاد کشور با توان کارگران، تدبیر دولت و خلاقیت کارآفرینان به پیش خواهد رفت.

در این آیین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی، مرحله نخست واحد دوزندگی شرکت تولید پارچه پوشاک مهساتوس با به کارگیری ۱۶۰ تن از مددجویان بهزیستی به بهره‌برداری رسید که تا مرحله نهایی به کارگیری یک هزار مددجو را در برنامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز