خبرگزاری کار ایران

سرگردانی دستفروشان بازارچه پونه گلشهر کرج پس از ماجرای آتش‌سوزی؛

احداث و ایمن‌سازی بازاچه برعهده‌ شهرداری بوده‌/دادستان کرج: آتش‌سوزی عمدی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۲۳

روز گذشته بازارچه گلشهر کرج بر اثر آتش سوخت و دو نگهبان در این حادثه مصدوم شدند. دادستانی کرج با بیان غیر عمدی بودن حادثه بیان کرد: در حال پیگیری این حادثه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعت ۶ صبح روز گذشته بازارچه‌ پونه در گلشهر کرج دچار حریق شد. به گفته شاهدان عینی شدت آتش‌سوزی به‌ حدی بود که باوجود حضور سریع آتش‌نشانی ظرفِ ۴۵ دقیقه، تمامی بازارچه در آتش سوخت. در این حادثه دو نگهبان بازارچه دچار مصدومیت شدند. گفتنی است اکثر دستفروشان این بازارچه زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

یکی از دستفروشان بازارچه در گفتگو با ایلنا بیان کرد: ما قبل از این بازارچه در پیاده‌روها دستفروشی می‌کردیم. شهرداری با بهانه سد معبر، ما را به این بازارچه آورد اما صبح دیروز قبل از اینکه وارد بازارچه شویم، بازارچه و همه دارایی‌ها و سرمایه‌هایمان در آتش سوخت شد. این بازارچه را شهرداری به ما داده بود. اما امروز می‌گوید هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

این کارگر ادامه داد: اکثر دستفروشان اینجا زنان سرپرست خانوار بودند. به بازارچه که آمدیم مشتری‌هایمان را از دست دادیم. دیروز هم کل سرمایه‌مان در آتش از بین رفت. آتش نشانی می‌گوید برق بازارچه غیرمجاز بوده است. این برق را شهرداری برای بازارچه کشیده‌است اما حالا می‌گوید که ما قبل از اردیبهشت باید اینجا را تخلیه می‌کردیم و مسئولیتی بر گردن شهرداری نیست. اگر ما از بازارچه می‌رفتیم، کجا فروش می‌کردیم؟

 وی گفت: هیچیک از غرفه‌ها بیمه‌‌ی آتش‌سوزی نبود و حالا هیچ چیز قابل برگشت نیست. ما اگر پول بیمه کردن غرفه‌ها ار داشتیم که دیگر دستفروشی نمی‌کردیم. زمستانی که گذشت خودمان با کمک هم زمین خاکی بازارچه را موکت کردیم تا در زمستان کف بازارچه گِل نشود. این غرفه‌ها را ما احداث نکرده‌ بودیم. امروز شهرداری به‌جای شانه خالی کردن باید پاسخگوی عدم ایمن‌سازی غرفه‌هایی که به ما تحویل داده است، باشد.

نشانی از عمدی بودن آتش‌سوزی نیست

حاجی‌رضا شاه‌کرمی (دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز) با تاکید بر رسیدگی دادستانی به این حادثه بیان کرد: شواهد موجود حکایت از ناایمن بودن سیستم برق‌کشی بازارچه دارد که منجر به آتش‌سوزی روز گذشته شده‌ است.

وی ادامه داد: اطلاعات و شواهدی مبنی بر عمدی بودن این آتش‌سوزی در دست نیست. با این اوصاف دادستانی همچنان در حال پیگیری این حادثه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز