خبرگزاری کار ایران

طی ۴۸ ساعت گذشته انجام شد؛

۴۹ مورد عملیات اطفاء حریق در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۲۸۵

آتش نشانان و تیم های امداد و نجات این سازمان در ۴۸ ساعت گذشته «پنج شنبه و جمعه ۷-۸ تیر ۹۷» ۴۹ مورد عملیات آتش سوزی، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارائه دادند.

به گزارش ایلنا از رش، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات این سازمان در ۴۸ ساعت گذشته «پنج شنبه و جمعه ۷-۸ تیر ۹۷»  ۴۹ مورد عملیات آتش سوزی، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارائه دادند.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۴۸ ساعت گذشته پاسخگوی بالغ بر  یک هزار و ۱۹۸ مورد تماس شهروندان بوده اند که آتش نشانان و تیم های امداد و نجات نسبت به پوشش ۴۹ مورد عملیات آتش سوزی، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اقدام کردند.

وی در ادامه افزود: پر آمار ترین آتش سوزی در این روزهای گرم تابستان با ۲۵ مورد متعلق به آتش سوزی علفزارها بود که متاسفانه بعلت بی احتیاطی و به آتش کشیدن علفزارها رخ داد.

مومنی با اشاره به رخداد ۵ مورد آتش سوزی منزل مسکونی در دو روز گذشته ادامه داد:  علت  سه مورد از این آتش سوزی ها اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه کنتور و جعبه فیوز اعلام گردید که با توجه به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی «کولر-پنکه» به شهروندان توصیه می شود حتما از سیستم های سیم کشی متناسب با مصرف استفاده کنند.

معـاون عملیـات سازمان آتش نشانی با اشاره به نجات ۲ تن از شهروندان ۷۵ و ۱۲ ساله در دو عملیات قفل درب، افزود:  ۳ عملیات نجات بواسطه گیر افتادن شهروندان در آسانسور، ۳ عملیات خارج کردن مار از منزل مسکونی، یک مورد رها سازی انگشتر از دست مصدوم و ۹ مورد ارایه خدمات به شهروندان از دیگر عملیات های آتش نشانان بوده است.

وی در پایان به یک مورد آتش سوزی مغازه نانوایی اشاره کرد و گفت: بعلت انباشت ضایعات نان بر روی کوره داغ موجبات آتش سوزی فراهم شد که خوشبختانه با توجه به اعلام سریع و حضور به موقع آتش نشانان نسبت به پیشگیری از گسترش آتش سوزی و بروز خسارت  اقدام نمودند.

چند توصیه کوتاه جهت پیشگیری از آتش سوزی ها در فصل گرم سال

شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در علفزارها و جنگل خودداری کنند.

واسطه استفاده بیش از پیش از وسایل سرمایشی همچون کولر و پنکه به ایمنی سیستم های سیم کشی و همچنین نوسانات برق جهت پیشگیری از آتش سوزی ها توجه بیشتر صورت پذیرد.

از روشن ماندن وسایل برقی بخصوص پنکه، تاکید می شود” بخصوص در مغازه ها”  و ترک محل خودداری شود.

سازمان آتش نشانی رشت دارای ۱۴ ایستگاه آتش نشانی است که ۳ ایستگاه آن در بافت مرکزی این شهر واقع در «استادسرا، بازار رشت و میدان صیقلان» وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز