خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

وظیفه سازمان تامین اجتماعی پوشش ریسک‌های نیروی کار مولد است/ ٨٢ درصد اعتبارات از محل حق بیمه‌ها تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۸۲

نوربخش با بیان اینکه ٨٢ درصد اعتبارات این سازمان از محل حق بیمه‌ها تامین می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان مستمری و ٥٠٠ میلیارد تومان در حوزه درمان این سازمان پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، «سیدتقی نوربخش» در سی و سومین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان این استان برگزار شد؛ با بیان اینکه تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان سه‌جانبه متعلق به کارفرمایان، کارگران و بیمه‌شدگان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ایجاد تعامل با جامعه کارفرمایان یک الزام در سازمان تامین اجتماعی است و در شرایط ویژه اقتصادی این تعامل باید نزدیک‌تر شود.

وی افزود: در دولت روحانی، دوره جدیدی از تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان آغاز شد. البته این تعامل کافی نیست اما کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است.

 نوربخش با بیان اینکه وظیفه سازمان تامین اجتماعی پوشش ریسک‌های نیروی کار مولد است، گفت: تامین اجتماعی سازمانی است که توسط کارگران و کارفرمایان برای صیانت از نیروهای کار بنیان‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: مسئول اصلی تجهیز منابع در سازمان تامین اجتماعی کارفرمایان هستند و جای تقدیر دارد که با همکاری کارفرمایان منابع این سازمان تامین می‌شود و این همکاری گسترده آنها، حمیت و عرق ملی شان نسبت به کارگر و فضای کسب و کار کشور را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ٦ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان در اردیبهشت و خردادماه سال‌جاری ماهیانه در مصارف مختلف توسط این سازمان هزینه شده که از مهمترین تعهدات می‌توان به ٤ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان مستمری و یک هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان برای درمان اشاره کرد.

وی گفت: دغدغه‌ها و نگرانی‌های مختلفی در این نشست مطرح شد و استان کرمان و کشور در فراز و فرود تاریخی خود مسائل بزرگی دیده و پایمردی کرده است و به‌طور قطع با شرایط فعلی که یک جنگ تمام عیار اقتصادی است با ایجاد همدلی و تدبیر عبور خواهیم کرد.

وی به اجرای بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان اشاره کرد و افزود: این قانون به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای کمک به فضای کسب و کار اجرا شد و دیروز اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان در سال جاری پایان یافت.

وی از ابلاغ بخشنامه مشوق‌های کارفرمایی در دو هفته پیش خبرداد و تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی آمادگی تعامل با اتاق بازرگانی را به عنوان نماینده کارفرمایان را دارد تا بسیاری از مسائل طرفین حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز