خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی در دولت گذشته به محلی ناامن تبدیل شده بود/مستمری‌ها را ۲۵ درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۶۵

سیدتقی نوربخش گفت: سازمانی که خود باید ایجادکننده امنیت اجتماعی باشد در بالاترین سطح دست به اقدامی غیراسلامی و غیراخلاقی می‌زند تا «یکشنبه سیاه» اتفاق بیفتد؛ در دوره گذشته، سازمان تامین اجتماعی به عنوان دستگاهی که خودش باید تامین‌کننده امنیت باشد خود به محلی ناامن تبدیل شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ظهر امروز (دوشنبه 18 خرداد) در تالار وحدت منعقد شد. مراسمی که در آن علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل تامین اجتماعی، میرزایی نماینده مجلس، محسن سرخو (عضو شورای شهر)، مدیرعاملان خانه‌های تئاتر، سینما، موسیقی و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

سیدتقی نوربخش گفت: برای سازمان تامین اجتماعی موجب مباهات است که با امضای تفاهم‌نامه 12 هزار نفر به جمع اعضای خاناوده تامین اجتماعی می‌پیوندند. خانواده‌ای که 42 میلیون نفر را شامل می‌شود و اقشار مختلفی در آن هستند. اما جایگاه هنرمندان به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی سرمایه کشور و مزیت تاریخی کشور و هویت ملی و تاریخی و عامل پیش‌برنده در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی کشور هستند و اضافه شدن 12 هزار نفر این قشر به خانواده تامین اجتماعی مایه مباهات است.

مدیرعامل تامین اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه «مهم‌ترین تولید سازمان تامین اجتماعی مانند هر سازمان بیمه‌گر دیگری تولید امنیت در جامعه است که بی‌ارتباط با امنیت ملی کشور هم نیست» گفت: یکی از نقدهایی که در گذشته و پیش از دولت یازدهم به سازمان تامین اجتماعی وارد می‌شد؛ این بود که دستگاهی که خودش باید تامین‌کننده امنیت باشد خود به محلی ناامن تبدیل شده بود.

نوربخش ادامه داد: در دوره گذشته در اتاق مدیرعامل تامین اجتماعی به شکلی مخفیانه با حضور مراجعه‌کننده‌اش فیلمبرداری شد و این اقدام هنری در صحن علنی مجلس پخش شد تا عاملی برای تسویه حساب سه قوه باشد.

مدیرعامل تامین اجتماعی تصریح کرد: سازمانی که خود باید ایجادکننده امنیت اجتماعی باشد در بالاترین سطح دست به اقدامی غیراسلامی و غیراخلاقی می‌زند تا «یکشنبه سیاه» اتفاق بیفتد و حتی رهبر انقلاب بگویند از این موضوع آزرده شده‌اند.

نوربخش ادامه داد: با کمال تاسف باید بگویم بعضی از منادیان و مدعیان انضباط در تامین اجتماعی همان کسانی هستند که آن روز و آن واقعه را دیدند و هیچ اعتراضی هم نداشتند. در عین اینکه آن دوره مسئولیت‌هایی داشتند.

او خاطرنشان کرد: در دوره گذشته پروژه بابک زنجانی در سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاد و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که خجالت‌آور بود اما به برکت حضور دولت آقای روحانی جلوی این اتفاق‌ها گرفته شد. در این چهار سال با خروج از حاشیه‌ها و جلوگیری از انتشار مجلاتی مانند خورشید که فقط مبلغ یک جریان سیاسی خاص بود و ورود به مسائل فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی از حاشیه‌ها خارج شد و به مسیر اصلی خود برگشت.

نوربخش یادآور شد: در طول چهار سال 25 درصد بیشتر از نرخ تورم مستمری‌ها را افزایش دادیم در حالی که قبل از این دولت، 51 درصد زیر نرخ تورم بود. الان در مرحله‌ای هستیم که علیرغم اینکه از زمان شروع بیمه هنرمندان در مجموع 20 هزار نفر تحت پوشش بودند در اولین قدم سهم همه پرداخت شد. اولین بحران حضور من در سازمان تامین اجتماعی مساله پرداخت حق بیمه هنرمندان به سازمان بود که خوشبختانه این مساله برطرف شد.

میدرعامل تامین اجتماعی با تاکید بر ضرورت انجام کار کارشناسی برای رسیدن به اقدامات پایدار گفت: امروز این 12 هزار نفر در واقع معادل 60 درصد کل بیمه‌شدگان قبلی فرهنگ و هنر بودند که مفتخریم به تامین اجتماعی اضافه شدند. آن هم با منابع مالی پایداری که تضمین کننده استمرار این بیمه‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز