خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران «ناز نخ» مقابل استانداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۷۷۰

صبح امروز گروهی از کارگران کارخانه «ناز نخ» در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات خود، مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز، سه‌شنبه (۵ تیر ماه) گروهی از کارگران کارخانه «ناز نخ» در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی و پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع کردند.

کارگران می‌گویند: علارغم اینکه این واحد تولیدی چندین سال است تعطیل اعلام شده و کارگرانش بلاتکلیف شده‌اند؛ مدیران شرکت به بهانه‌های مختلف از پرداخت مطالباتمان خوداری می‌کنند.

به گفته آنان، کارگران این کارخانه در پیگیری مطالبات معوقه خود و مشخص شدن وضعیت شغلی‌شان بارها مقابل نهادهای مختلف دولتی در قزوین و نیز در تهران مراجعه کرده و دست به اعتراض صنفی زده‌اند اما تاکنون هیچ پاسخی که نشان از برطرف شدن مشکلاتمان داشته باشد، دریافت نکرده‌اند.

در رابطه با اجتماع  امروز کارگران ناز نخ مسعود بابایی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین) گفت: شرکت ناز نخ تعطیل است و در حال حاضر تنها حدود ۷ تا ۸ کارگر به عنوان نگهبان در آن مشغول کارند اما شرکت فر نخ که در جوار این شرکت دایر است، هنوز به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهد.

مسعود بابایی اظهار داشت: در سال‌های قبل کارگران بازنشسته برخی واحدهای تولیدی برای دریافت بخشی از مطالبات خود به توافق رسیدند اما با توقیف دارایی‌های برخی از این شرکت‌ها توسط بانک و اداره تامین اجتماعی به دلیل بدهی، بازنشستگان این واحدها در دریافت حق خود به مشکل برخورده کرده‌اند. البته راهکارهایی در این خصوص وجود دارد که نیازمند طی شدن فرایندهای قانونی مربوطه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز