خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف کارگران ساختمانی قزوین:

۱۵ هزار کارگر ساختمانی در قزوین هنوز بیمه نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۷۵۹

سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استان قزوین در سال جاری در بهترین حالت بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر خواهد بود که این سهمیه یک چهارم کارگران ساختمانی متقاضی بیمه تامین اجتماعی را هم پوشش نمی دهد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان قزوین گفت: بیش از ۱۵ هزار کارگر ساختمانی در استان قزوین هنوز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته اند.

«بهمن قربانی» در این باره به ایلنا گفت: بر اساس آماری که داریم، حدود ۸ هزار کارگر ساختمانی در استان قزوین برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده اند اما هنوز بیمه نشده اند.

وی تصریح کرد: این آمار با محاسبه آندسته از کارگران ساختمانی که هنوز برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درخواست نداده اند به بالای ۱۵ هزار نفر می رسد.

این فعال کارگری افزود: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استان قزوین در سال جاری در بهترین حالت بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر خواهد بود که این سهمیه یک چهارم کارگران ساختمانی متقاضی بیمه تامین اجتماعی را هم پوشش نمی دهد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه وزارت کار که تخصصی شدن انجمن های صنفی کارگران ساختمانی را در کلان شهرها مجاز دانسته است، گفت: انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در شهرستان های کوچک از جمله قزوین به صورت تخصصی تشکیل شده و می شوند که تداوم این رویه به مشکلات بیمه ای کارگران ساختمانی این شهرستان ها دامن می زند.

قربانی بیان کرد: کارگران ساختمانی در ۱۶ حرفه از جمله گچ کاری، جوشکاری، کاشی کاری و… انجمن صنفی تخصصی تشکیل می دهند که شمار بالای این انجمن های صنفی چالش هایی را ایجاد می کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان قزوین در پایان در تشریح چالش های ایجاد شده، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی با اختصاص سهمیه بیمه به انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مشکل دارد و تخصصی شدن این نهادها و بالا رفتن شمار آنها دردسرهای بیشتری برای اختصاص سهمیه بیمه ایجاد می کند و برای آن باید فکری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز