خبرگزاری کار ایران

طرح مجلس برای رفع مشکل بیمه رانندگان تاکسی/وظایف شهرداری و تاکسیرانی برای ارائه خدمات به رانندگان تفکیک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۰۳۰

نماینده مردم لنگرود تفکیک وظایف شهرداری و تاکسیرانی برای ارائه خدمات تعمیرگاهی و پیگیری بیمه به رانندگان را از مهم‌ترین محورهای طرح تفکیک وظایف تاکسیرانی وابسته به شهرداری‌ها و شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی در سطح کشور دانست.

به‌ گزارش ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی (نماینده حوزه انتخابیه لنگرود و رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس) در بیان علل پیشنهاد و تصویب یک فوریت طرح تفکیک وظایف تاکسیرانی وابسته به شهرداری‌ها و شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی در سطح کشور که روز گذشته در صحن مجلس صورت گرفت، گفت: در تاکسیرانی یک وظیفه حاکمیتی یا سیاست‌گذاری و نظارت وجود دارد و یک سری وظایف خدماتی نیز همچون ایجاد تعمیرگاه یا تعمیر قطعات یدکی یا پیگیری حق بیمه رانندگان تاکسی وجود دارد.

نماینده مردم لنگرود به خانه ملت گفت: البته در قانون بخش‌هایی که باید به این دو مهم بپردازند مشخص نبوده و در این خصوص ابهام وجود داشت، کما اینکه مشخص نبود که آیا باید شهرداری تمام این اقدامات را انجام دهد یا تاکسیرانی، چراکه در این حوزه تفکیک وظایف به خوبی صورت نگرفته بود.

لاهوتی تصریح کرد: ما در این طرح مشخص کرده‌ایم که وظیفه حمل و نقل درون شهری برعهده شهرداری است که باید بر روند آن نظارت کرده و سیاست‌گذاری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد، چرا که این نهاد وظیفه حاکمیتی این حوزه را برعهده دارد.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، یادآورشد: شهرداری اقدامات خدماتی در حوزه تاکسیرانی را انجام نمی‌داد و بخشی که باید به رفع نیازهای این مهم بپردازد، مشخص نبود، بنابراین رانندگان برای پیگیری بیمه‌هایشان یا تامین قطعات مورد نیازشان با مشکلاتی مواجه بودند، بنابراین در این طرح آمده که پیگیری مباحثی که پیرامون خدمات بوده را باید اتحادیه مربوط به تاکسیرانی و تعاونی‌هایی که در این حوزه دارند، عهده دار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز