خبرگزاری کار ایران

کاهش ساعت کارِ کارکنان اداری مناطق نفت‌خیز جنوب/کارگران پیمانکاری: امتیازات الزاما شامل حال ما نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۳۹۸

ساعت کارِ کارکنان شرکت ملی نفت‌خیز جنوب به خاطر گرمای شدید کاهش یافته‌است. کارگران پیمانکاری جنوب می‌گویند: این کاهش ساعات کار الزاما شامل حال ما نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با صدور اطلاعیه‌ای ساعت کارِ ادارات دولتی را به علت گرمای شدید کاهش داده‌است. قرار است کارمندان ادارات دولتی مناطق نفتی از نوزدهم خرداد تا پانزدهم شهریور، فقط تا ساعت 15:30 سرکار باشند.

کاهش ساعت کاری کارمندان ادارات دولتی در شرایطی انجام می‌شود که کارگران پیمانکاری شرکت‌های مختلف، تابع شرایط و ضوابطِ این شرکت‌ها هستند و کاهش ساعت کار «الزاماً» شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

محمدی که در یکی از شرکت‌های پیمانکاری نفتی مشغول به کار است، می‌گوید: کار کردن روی سکو یا اسکله‌های نفتی در گرما و شرجیِ شدید در استان‌های خوزستان و بوشهر بسیار سخت و طاقت‌فرساست؛ اما کارفرمایان معمولا از قواعد ادارات دولتی تبعیت نمی‌کنند و هرکدام ساز خودشان را می‌زنند.

به گفته‌ی او، علیرغم اینکه کارکنان اداری معمولاً پشت میزنشین هستند و دور از گرمای آفتاب در اتاق‌های خنک مشغول به کارند، شرایط کاری‌شان از کارگران عملیاتی بهتر است و همواره مشمول امتیازاتی می‌شوند که پیمانکاری‌ها از این امتیازات محرومند.

وی، کاهش ساعت کاری در زمان اوج ریزگردها و همچنین در ماه‌های گرم تابستان را ازجمله این امتیازات می‌داند و می‌گوید: کارفرماهای مادر بایستی پیمانکاران را موظف کنند که ساعت کار کارگران را کاهش دهند؛ در غیر این صورت آسیب‌های بسیار و گرمازدگی دور از انتظار نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز