خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد:

ارائه سه طرح تحولی و نوآورانه در حوزه‌ آموزش‌های مهارتی در سال 97 با تاکید بر اشتغال

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۰۴۱

احمد عطارنیا گفت: راه‌اندازی شبکه تلویزیون مهارت بر بستر شبکه اینترنت با محوریت ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت آنلاین و ایجاد درگاه ارتباطی آنلاین برای دسترسی کارفرمایان به مهارت آموختگان جویای کار درمراکز آموزش دولتی و غیر دولتی را از دیگر برنامه‌های امسال است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: حداقل 3 طرح کوچک تحولی و ایده‌های نوآورانه و خلاق در حوزه آموزش‌های مهارتی برای اجرا در سال 97 با تاکید بر دو حوزه اشتغال و کاهش فقر ارائه می‌شود.

احمد عطارنیا در اولین همایش هم اندیشی برنامه ریزی تعاملی سال 1397 مدیران کل ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: با هدف توسعه عدالت آموزشی در استان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری و محروم بسته حمایتی و تشویقی به متقاضیان تاسیس آموزشگاه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ازجمله این بسته حمایتی و تشویقی، ارائه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری، استفاده از معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی و خرید خدمات آموزشی از آموزشگاه‌های آزاد در روستاست.

عطارنیا ارائه آموزش‌های مهارتی به روش m-learning را یکی از برنامه‌های سال جاری این اداره کل بیان و تصریح کرد: همچنین با توجه به فراگیری استفاده از گوشی‌های هوشمند، از سیستم آموزش آنلاین بر پایه این گوشی‌ها استفاده می‌شود که این امر می‌تواند به افزایش فرصت مطالعه پاره وقت یا مطالعه در حال کار، دسترسی به مواد محتوای یادگیری در هر زمان و مکان و هزینه پایین نسبت به سایر دستگاه‌های یادگیری منجر شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: بنابراین پیشنهاد می‌شود ارائه آموزش‌های مهارتی به این روش در دستور کار سازمان قرار گیرد.

وی همچنین طراحی و ایجاد وب سایتی مشابه سایت یوتیوپ یا آپارات تحت عنوان skilltube با محوریت ارائه آموزش‌های کپسولی و کوتاه مدت بر اساس نیاز بازار کار را یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل بیان کرد و گفت: راه‌اندازی شبکه تلویزیون مهارت بر بستر شبکه اینترنت با محوریت ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت آنلاین و ایجاد درگاه ارتباطی آنلاین برای دسترسی کارفرمایان به مهارت آموختگان جویای کار درمراکز آموزش دولتی و غیر دولتی را از دیگر برنامه‌های امسال است.

عطارنیا همچنین تصریح کرد: با توجه به اهمیت منابع در راه‌اندازی کسب و کار پیشنهاد می‌شود نسبت به ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر بر مبنای تسهیلات بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96،‌ برای توسعه،‌ تقویت و حمایت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، برگزیدگان مسابقات ملی مهارت، مهارت آموختگان مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های آزاد اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز