خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگرانِ ایستگاه راه‌آهن در زواره/مدیرکل راه‌آهن یزد: پیمانکار وعده پرداخت داده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۷۱

کارگران ایستگاه راه‌آهن زواره می‌گویند: پیمانکار همیشه دستمزدهای ما را با تاخیر پرداخت می‌کند. مدیرکل راه‌آهن نیز با تایید این تاخیر از قول مساعد پیمانکار برای پرداخت در اسرع وقت خبر داده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ایستگاه راه‌آهن زواره در استان اصفهان که از نظر شغلی تحت پوشش اداره راه‌آهن یزد هستند، از تاخیر در دریافت حقوق و مزایای مزدی خود انتقاد دارند.

این کارگران که هنوز دستمزد ماه گذشته را نگرفته‌اند، می‌گویند: از سال گذشته نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم. این تاخیرها دیگر تبدیل به یک عرف متداول شده و پیمانکار همواره دستمزد ما را با تاخیر بسیار پرداخت می‌کند.

این کارگران می‌گویند: هنوز حقوق اسفندماه را که قرار بوده فروردین دریافت کنیم، نگرفته‌ایم.

یکی از کارگران راه‌آهن زواره با بیان اینکه مسئولان باید فکری به حال تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران پیمانکاری بکنند، می‌گوید: همه ما کارگران اقساط بانکی داریم و وقتی مشخص نیست کی قرار است حقوق‌مان را بپردازند، چطور می‌توانیم وام‌های خود را پرداخت کنیم؟ این مساله زندگی ما را با مشکل مواجه می‌کند.

سیدمصطفی داوودی (مدیرکل راه‌آهن یزد)  با اشاره به اینکه کارگران ایستگاه راه‌آهن زواره اصفهان، طرف قرارداد با «بخش خصوصی» هستند و راه‌آهن به لحاظ قانونی اجازه دخالت در امور این بخش را ندارد، گفت: البته ما پیگیری کرده‌ایم و پیمانکار برای پرداخت حقوق معوقه این کارکنان تا پایان هفته قول مساعد داده است.

وی در خصوص عدم پرداخت حقوق کارکنان راه‌آهن ایستگاه زواره از اسفند ماه سال گذشته افزود: به لحاظ قانونی اداره کل راه‌آهن یزد اجازه ورود به این موضوع را ندارد و کارگران از نگاه قانونی در صورت نداشتن رضایت از کارفرما می‌توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان دستگاه حاکمیتی بین کارگر و کارفرما، شکایت خود را مطرح کنند.

وی عنوان کرد: در چنین مواردی با اعلام رای اداره کار، راه‌آهن می‌توانند حق کارگران را از صورت وضعیت پیمانکار بخش خصوصی کسر و به کارگران در ازای حق‌الزحمه‌شان پرداخت نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز